25 Ekim 2013 Cuma

Bir bayram klasiği

Çorum.

Mübarek kurban bayramımızı orada geçirdik upuzun bir 11 gündü. Niyetimiz tatilin birazında karadenizde biraz gezmekti  - iyi ki de yapmamışız ayrı mevzuu-  kurbanın ailecek ikinzci gün kesilecek olması planlarımızı değiştirtti  üşüyüp durduk.

Çoruma gidenler bilir , iklimi kurudur ; yazın nemsiz yakar kışın yaprak oynamadan dondurur. Aslında ahdım vardı bir daha kışın gitmem diyordum lakin kıramadın erkekimi :/ bu sefer yanmayan kalorifer için hiçbişey demedim , kendisi isyan edip erken gelmek istedi , ey sabır meyven ne tatlı senin :)


Şimdi isyanımı haykırabilirim özgürce ; Evet duyduk duymadık demeyin evindeki kombiyi yakmayıp battaniye altına mahkum olanlara gıcığım ! Bana ekonomi ve hayat pahalılığı nutukları çekmeye çalışan gafillere cevabımsa,  ettikleri lüzumsuz harcamalarda gizlidir. Bir bak ; neler bulduğuna sen de şaşacaksın.

Çevremde de var böylesi , yakmayan ama ailecek kışı hasta geçirip etrafa yakmıyorum edebiyatı yapan. Herkes nasibini harcar oysa , ordan kıstığın başka yerden çıkıyor farkında mısın acaba ? Sana bir saniyemi daha ayırmayı kayıp sayıp kısa vadeli hesaplarınla başbaşa bırakıyorum seni.

Şehir içinde bol bol gezdik , tandır yedik. O nasıl bir lezzetti ya Rabbim. Hatta işi büyütüp yemem dediğim işkembe çorbasını bile tattım. Öğk


Anıt kafeye gittik servis felan güzel değildi , müşteriler daha talepkar olmalı. Şellale kafeyi tipinden dolayı önceleri beğenmesm de filtre kahve bulabildiğim tek mekan oldu , hatta yanıç bile yedim ;


Baraja gittik havanın güzelliğini fırsat bilip. Kuru kızım lahmacun harcı yapmayı öğrenmiş , kaynanam da hamurunu açtı , yedik gülüş cümbüş. 14 kişi felan.


Kurban bayramında bu sefer pikniğe gitmedik çok şükür ; kalabalıkla kadınlar için eziyet oluyor sadece  .istanbulda bulamadığım aile kalabalığını çorumda bulmam acıttı biraz.

Kaynanamla ufak bir kriz daha yaşadık; eltim ve kaynım goncamla ben hep beraber dışarda yemek yiyip vakit geçirdiğimiz için surat astı bize. Sonrasında suratını asmakla suçlanan kim oldu ?  Hadi bil ? Başka bir vesileyle görümcem onsuz işkembe içmeye gittiğimizi öğrendiğinde suratı bir anlığına buruşunca anladım ki bunların huyu bu.


Ne edelim ? Bize takmamak düşer. Eve geldim geleli yıka as kurut topla yerleştir modundayım. Yarın işe gitmeli artık.