1 Nisan 2012 Pazar

bugünlerde başım döner oldu ,memleketim insanının değişim rüzgarından.
herkes farketmiştir, gündemin ve değerlerin  nerdeyse ışık hızıyla başkalaşmasından.



misal mi?  buyrun;
köşebaşında bir adam dikilmekte amaçsızca. karnı aç ama,  cebinde android tel.
dolabım tamtakır kuru bakır,   maaile boğazda kahvaltıdayız ,    ayıptır söylemesi
işsiz lakin , her hafta sonu gezen, oraya -buraya takılan tipleriz
insan haklarına über saygılıyız,    bu yaşlılara öncelik tanımamı gerektirmiyor ki.  acelem varsa iterim bile, ufak ufak.

düşünce ve konuşma özgürlüğümüzse,  her ay 1000 dk.geyikvari konuşmalardan belli değil mi?
bolluk güzel şey,   israf olmasa.    bir tarafta atılan nimetler,diğer yanda açlıktan ölenler.  bayat ekmeklerden tatlı yapan var mı hala ?      ay ne kadar köylü işi ayol.
her şeyin doğalı makbul,  insanın hariç.    onun kıvıranı gözde, her mecliste.



kopyalamayalım gavurcuklarda her gördüğümüzü,   bizim kalıbımıza uyar mı acep ? diye düşünmeden.
minik minik çocuklar, tonton ninelere sevinerek yer versinler. bunun yolu da lütfedip,   kendi miniğimizi kucağımıza almaktan geçmiyor mu ?
telimiz son sistem olsun,tamam.     lakin önce ekmek parasını koymak lazım, cebimize.

muhakkak ki,   değişim rüzgarının bir ucundan biz de yakalanmışız, savrulup duruyoruz. oysa ki kuytu köşeye sinip,   ayaklarımı sıkıca gömmek istiyorum toprağa.

uygarlıkta ilerlemeye evet ,ama insani değerlerimizi arkada bırakmayalım please

3 yorum:

nohut oda dedi ki...

sen bir yerlerde yazmalısın diyorum:)doğru çok doğru artık refah düzeyimiz yüksek ama hala ağlayanlar mevcut..

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Turkiye bence bu durumu cok asmis Neval'im. Burada ilkokul 5-6. sinifa giden cocukta tel. yoktur. Ama Tr.de ilkokul 3'e giden veletin kamerali cep tel. var!
baska bir ornek; Tr.de insanlar yasantilarina bakmaksizin sifir kilomtre gicir gicir arabalara biniyorlar. Burada, adam is-guc sahibi, kendi evi, kisligi, yazligi var; ama altindaki araba 1999 model!
bunlar ilk etapta aklima gelenler...:)

neval dedi ki...

NOHUT ODA; istekler arzular şelale olunca,ağlamak normal değil mi?

SEYHAN;ah memleketim insanının ben görmedim evladım görsün içgüdüsü işte..