15 Ekim 2010 Cuma

süslü bursa

evet     bursa yeşilse    hanımları da pek bir süslü        ama rüküşe kaçmayan sevimli bir süs bu .bahsetmiştim belki ;      arkadaşım aysel orasıyla ilgili   tek bağım            şehri bize sevdiren  ve   gezdiren kankam         onda gözlemledim   bursalı olmayı;




hanımları her şeyin hakkını  veriyorlar ;  samimiyetin en başta          oturup her şeyi konuşursun     anlayışlı ve dostturlar insana         dost gibi dost ama           kusur aramayan     hatana anlayışlı olan
gezmenin de hakkını veriyorlar doğrusu           bir program yaptılar mı tutabilene aşkolsun     kahvaltı mı ararsın       akşam eşlerle gezmek mi ,       rutin öğleden sonra günleri mi ?       bunlar vızgelir arada eşlerle koza hana kahveye bile kaçılır




aysel  istanbula her zaman   son anda karar vererek gelir    ve yoldan arar beni        sağolsun iki ayağımı pabuca sığdırmakta üstüne yoktur          istanbula gelince de ısrarla işi asmama izin vermez         kocasıyla ikisi gezerler           hem de öyle böyle değil ,     iki günde bizim adını bile duymadığımız yerlere gidip gezmeyi başarır


eğlencelidirler ; sıkılmazsın     yanında           ayrıca iyi birer dinleyicidirler         herkesin birbirinin sözünü kese kese      kendini ifade etmeye bayıldığı şu çağda




saçlarını başlarını bakımsız göremezsin asla         her daim boya fön yerindedir       teyyare de röfle için bursaya gidicem diye   uğraşadursun


hele bir de düğünleri,  kına geceleri vardır    evlere şenlik             öylesini istanbulda göremezsin       ne değişik kıyafetler, süsler,                  kına geceleri    kadın kadına düğündür neredeyse       erkek müzisyenlere acımayıp perde çekiverirler hemen          şimdilerdeyse      kadınlar başlamış çalıp söylemeye  okka yani




ayselle kocası tam bir istanbul aşığı             emekli olup her an gelebilirler .       bizse bursaya,   havasına insanına bayılıyoruz           daha dile getirmedim ama          en çılgın hayallerimden biri de bursa da bir ev sahibi olup, ara ara gitmek    

darılma sevgili istanbul          senin yerin bambaşka        katiller cirit atsa da       ipini koparan soluğu sende alsa da         her daim   trafiğin nakavt etse de yollarda          nemin    yağmur         ormanlarını aratmasa da

sen  varya sen ;     başımızın tacı olacaksın her daim







                                                                                                                     fotolar netten alıntı

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu YAZ,BİR SÜRE KALMA ŞANSI YAKALADIĞIM ŞEHR-İ bURSANIN İNSANLARINA HAYRAN KALMIŞTIM :) HAKİKATEN ÇOK SAMİMİ VE İÇTEN GELDİLER BANA,VE SENİN DE SÖYLEDİĞİN GİBİ,BAYANLARI BAKIMLI VE HOŞ..İSTANBUL BAŞKADIR AMMA,BURSA DA GÜZELDİR :)

sweetheartela dedi ki...

ne güzel yazmışsın yahu,bi bursalı arkadaş edinesim geldi hemen :))
ne istanbulluyum ne bursalıyım,objektif olarak söylüyorum: istanbul gezilenilecek,bursa oturulası bir şehir (evlenilecek,eğlenilecek kız polemiği gibi oldu :)) )

Unknown dedi ki...

Neval senin Aysel'in varsa benim de Melike'm var. Bursalı ve dediğin gibi onlar çok sevecen,sıcak ve çok çok becerikli insanlar. Biz üniversiteden ev arkadaşıydık ,dediğin gibi Bursalılar güzel insanlar .İstanbul konusu na gelince İstanbul'u seviyorum ama yaş ilerledikçe tecrihler değişebiliyor.
Trafiği,kalabalığı çoğu zaman çekilmiyor ne dersin??

yenigelinceyizi dedi ki...

biri bursa mı dedi:))yaptığın bütün iltifatları üstüme almak istiyorum özellikle şimdi kayınvalidemle gezmekten geldim evimde eşime bekliyorum yemeğe yemeğimizi yedikten sonra da akşama onunla gezmeye gidicez...
Bursa lı olmak bursa da doğmak değil bursaya gelince kendini rahat hissetmektir.
Havası suyu sıkmaz insanları bunatmaz burası ne kadar azbuçuk kütahyalı olsamda 3 gün sonra bunalırım orda

neval dedi ki...

ZELİHA;haklısın zeliha bursa da insanları da bir başka.

ESRA;hemen edin cicim .faydası var zararı yok hatta sana daha yakın gidi gidiverirsin. polemiğe gelince ehh böyle bir ayrım var tabii.

aysel melike hatice ortak yanları sıcacık cıvıl cıvıl ve bursalı olmaları demi bacım ?
haklısın tercihler daha sakin hayata doğru kayıyor neresi olursa artık insanı da böyle olursa değme gitsin.

ASİYE; kabarık kabarık oldunmu bacım ? senin akşamki planın bile bursalıyım diyor kütahyalılık uçmuş gitmiş.

Lila ve Mor dedi ki...

ben bir kez gidebildim bursa ya çok güzel gerçekten ama tekrardan gidip doya doya gezmek istiyorum doğrusu...

neval dedi ki...

LİLA VE MOR ; beniii de götürrrr

Hamarat Hatun dedi ki...

15 sendir Bursada yaşıyorum.Babamın görevi nedeniyle türkiyenin çeşitli şehirlerini gördüm.Diyebilirimki tam yaşanılacak bir şehir.manevi havası bambaşka. her türlü trend en önce burda başlar.türkiyenin hiçbir şehrinde göremiyeceğiniz lüks ve görkemli evler bursada vardır. bu sadece varlıkla ilgili değil. herkes gücü nispetinde süslüdür burda.düşünün hacca gittim en sade kıyafetlerimi götürdüm süslü Bursalı dediler.Belkide havasından suyundandır...ama ben Bursanın ençok tarihini severim. Camilerini o eski evlerini binalarını muradiye yeşil emirsultan semtlerine bayılırım ...bak BURSA dedin nevalcim yazdıkca yazasım geldi bursaya yolun düştüğünde yüzyüze görüşmek isterim ....

benim dünyam dedi ki...

Bursa ya dayımın kızını gelin verdik,aile dostlarımız var yine Bursalı.Yeşil Bursa manevi Bursa ama yine de İstanbul bambaşka,ne olursa olsun boğazımız,martıların çığlıkları deniz...

makcig dedi ki...

Bursa'ya aşık bir Akdenizli olarak yazdıklarınızı keyifle okudum.Önümüzdeki günlerde bir blogcu buluşması gerçekleştireceğiz. Hadi atlayın gelin vapura 75 dakikada Bursa'dasınız.Misafirimiz olun.Şehr-i Bursa'dan sevgiler...

neval dedi ki...

AKASYA AĞACI;bak şimdi o görkemli evleri göresim geldi. bzi sadece tarihi dokuyu gezeriz orda ya da çarşıyı bacım
süslü demekle haklıyım değil mi
hacı da bile süs bak bak bak

BENİM DÜNYAM;istanbul bambaşka bacım denizinin havasını soluyan vazgeçemiyor bir daha.
bursa da ikinci geliyor diyelim.

MAKCİG; keşkem keşkeem.başımı kaşıyacak zaman bulunca oraya da gidebilirim herhalde.

Aysultan... dedi ki...

Sana katılıyorum hem bursa için hem istanbul için :))
harika insanlar bursalı hatunlar:)))

neval dedi ki...

AYSULTAN;demedi deme aysultan bursa istanbulu geçecek

Mrsgul dedi ki...

cok iyi tesbit etmissin, ben bursaliyim ve hakikaten nerde incik cincik yer var hangi sehirde olursam olayim gdier orayi bulurum. kanimizda var herhalde :))

neval dedi ki...

BANUROSE; ah bebiş hazırlıklarındaki detaycılından şüphelenmiştim zaten bursalı olduğundan.ben de süslü şeylere bayılırım,bursayı da pek severim .ee o zman çakma bursalı sayılırım demi ?