25 Şubat 2011 Cuma

hey dostum , iyiki varsın

 
meşhur z.teyzeden bahsetmişimdir ;  evliliğimin ilk yıllarından beri, ablalık yapan   .   çaktırmadan tabii.
evlerinin neredeyse ferdi gibiyim,     o kadarki ;       işten gelirken bazen  ararım; açım ne pişirdin diye , ondaki menü daha  güzelse, takılırım  çekinmeden.





aramızda 10 yaş var ama hep deliliklerime ayak uydurmuştur      yeri geldiğinde de kulağımı çekmiştir.  emniyet subaplarımdan biridir  z.teyze .

oğluna kız bakmaya beraber gittik,   bu konuda hiç bir fikrimiz yokken.     ağlanacak şeylere beraber gülmeye çalıştık ,bazen de beraber güldük .    ama geçinilmesi zor insanla,    nasıl kanka olunacağını öğretti bana .   hiç yargılamayarak.    bana ettiği dualar kabul olmuştur hep.

on yıl önce felan  alt komşumla sorun yaşamıştım. birbirimize gıcık kapıp ,uzak duruyorduk. kadının her yaptığı batıyordu;  en çok da cimriliği.     siz  arkadaş olacaksınız bak ,dua ediyorum size derdi .      dudak bükerdim,   mümkün değil diye.      komşum ev aldı taşındı,    bir zaman geçti.       amway işi yapıyorum,    kişisel gelişim kitapları okuyoruz devamlı ;   o zaman nerede yanlış yaptığımızı anladım        ve okuduklarımı uyguladım .         kadınla aramız düzeldi,   hem de o da başladı satışa ve kullanmaya .





z.teyze  bugün öğlene doğru sağlık ocağından  geldi,çat kapı.        kahvaltımızı ettik .
menü basit ; kahvaltılıklar  artı ,elde açma yufkadan  börek ,  tahinli kurabiye, tost,söğüş domates ve badem
malum cuma ; kur'anımızı okuduk .boş   geçmedi        ne güzel .

bu     saydığım hasletler dost tarifime ne kadar da uyuyor.

9 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Her birimizin hayatında böyle güzel dostlara ihtiyacı var.
Maşallah diyeyim Allah nazarlardan korusun dostluğunuz bir ömür sürsün canım.
Cumanız mübarek,dualarınız kabul olsun inşallah.

bir güzel çift dedi ki...

Maşallah Allah daim etsin.Herkese lazım öyle bir can dostu insan böyle benim gibi hasta zamanlarında dostlarını çok arıyor valla :) sevgilerle...

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

bencede iyi ki var Z. teyzen.
benimde G. teyzem var:) Iyikide varlar!:)

Unknown dedi ki...

Nerede yanlış yaptınız ve nasıl düzelttiniz anlatırmısınız aynı durumda olan kişiler varsa aramızda faydalanılırlar :)

Tazekahve dedi ki...

Herkesin hayatında var sanırım z.teyzesi ne güzel Alah ayrmasın.Ama bugün cuma sen işe gitmedin mi şekercim ? merak ettim...

Unknown dedi ki...

Bi Z. teyzede bana lazim. Ne guzel boyle dostluklar.

Adsız dedi ki...

İnasnın böyle dostluklar kurabilmesi ne güzel.Bu devirde zor bulunan bir şey :( Cumanız mübarek olsun...

Unknown dedi ki...

Maşaallah Nevalim Z. teyzeye selam benden
benimde İstanbul da iken vardı öyle bir dostum Tülayım aşağı inerken bir zilime basıp sorardı nasılsın diye yukarı çıkarken tekrar uygunsa hemen girerdi bir kahve veya çay içerdik kahvaltıyı birlikte yapardık çocuklarımı bile birlikte büyüttük Allah razı olsun gerçek dotları insan hem özlüyor yokluğunda hem de çoook arıyor benim durumumda:( özlediiiim:(
Rabbim Z. teyzeye ömür versin de senin hep yanında yamacında olsun canım
sevgiler

neval dedi ki...

İKİZ ANNESİ;hele şu anda sana ne kadar da lazım değilmi ?
senin de geçmiş cuman mübarek olsun

BİR GÜZEL ÇİFT; sağolasın,hele bu dost ağzı dualı olursa daha da şanslı oluyor insan.

OUR TWİNS OF N.Y.;tamam o zaman anlıyoruz birbirimizi.iyi dost huzurun ve de akıl sağlığının olmazsa olmazı.çünkü derdine ailen koşana kadar o koşuveriyor.

DÜRR-İ YEKTA;kardeşim sualine cevap veremedim sanırım bloggerda bir sorun vardı,sayfayı görüntüleyemiyordu,sadece kumanda paneline girip yorumları yayınlayabildim .o yüzden şimdi yanıtlayabilirim. bir kitap okumuştum,insan ilişkilerim düzelmişti;dale carnegie-dost kazanma ve insanları etkileme sanatı,buna borçluyum komşumla aramın düzelmesini.

TAZE KAHVE;o zaman sana da bulalım bir ?. teyze.
işe gitmedim ,arada öyle izin veriyorum kendime çalış çalış nereye kadar ayol ?

TAZE ANNE; hemen ihraç edelim diycem ama tombul oluyorlar,kargosu yüklü olur epey.

ÖZİ'NİN GÜNCESİ;doğunun insanı hahikatli oluyor kim ne derse desin.z.teyze insanlara hala inanmamı sağlayan insan diyebilirim.

PAPATYA; memleket değiştirirken tülayı da götürmek mümkün olsaydı keşkem. ama sen boğa burcusun,orada da bulmuşsundur kendine dostlar; no problem yani.