12 Şubat 2011 Cumartesi

itirazım var

mantıya değil,  tabii .





gençlerin ( bunu söylediğime göre kendimi yaşlı kabul etmeye başladım demektir.ya da ruhen yaşlı diyelim ) her şeyi, hakları gibi görmesine itirazım var.

şimdi artık evlenirken,    bütün imkanlar seferber edilip,      evinin,    arabasının anahtarı teslim ediliyor .
niyet halis;   evladım sıkıntı çekmesin.    sonuç;   anne baba yaşlılıkta borç yükü sırtlanmış,    gençler hazıra konmuş gezmelerde ,eğlencede.

peki evlat kıymet biliyormu ?    ne gezer ?       ilk darlıkta satmaya hazır  ,      nasıl olsa ana baba bişey yapar değilmi ?
gelin memnun mu ?      çok zor ,öyle gördü ya ;    hep bekliyor aynı cankurtaranı.     eğer yapmazsan vay haline, gönderirim bak ,    yeşil tarlalar huzurevine.

farkındamısınız ?       biz genciz ,çalışırız      hallederiz diyen yok .

hali vakti yerinde bir ailenin,   tek kızıydım .      herkesi karşıma alıp ,    istediğim kişiyle evlendim ve bir sürü şeyden,   mahrum kaldım .       gocunmadım ,   genciz yaparız dedim hep.    oriflame,amway satıcısı oldum.      diksiyon öğrendim spikerlik için,     ama başörtüsü süzgecine takıldım





sırası geldi,   ekmek alacak paramız olmadı ;   babam sorduğunda hep var dedim.   10 yılda beş ev değiştirdim ama bir gün bile, aklıma babam niye ev almıyor ?    diye gelmedi.       bize iyi bir eğitim vererek,     üzerine düşeni yapmıştı çünkü.

iki erkek kardeşim,    evlendikten iki sene sonra,    evleri ve arabaları hazırdı.        hiç kıskanmadım . sevindim onların yerine ,     biz kardeştik çünkü.
10 yıldan sonra,     ev almaya kalkıştığımızda,türkiye meşhur krizlerinin ilkini yaşıyordu.     bir gecede aniden, krediler donduruldu .        babam aldığımız evin yarısını ödedi;     bunun için hep dua ediyorum ona.
beş yıl önce vefat ettiğindeyse ,       kardeşlerime kurulu iş,  isim,   ve gayrımenkul bıraktı .  bana da oturduğu evi  .      vefatından sonra annemle ikimizi birşeyler bahane edip şirketten çıkardılar,     evi annem oturuyor diye vermek istemediler.      sanki annemi sokağa atacakmışım gibi.

o zaman,    imza atma diyenlere hep şöyle dedim ;    onlar kardeşim ,onlara güveniyorum.
işlerini batırıp,   herşeylerini satmaları beş yılı buldu.   güvendiğim dağlara kar yağması da .

annem dahil herkes;    o evi erkek kardeşime vermemi bekledi .     hanımının öğretisi doğrultusunda, abim senin durumun bizden iyi dedi.       evet iyi belki ,çünkü onların hanımları evde otururken,   küçük oğlumu evde yalnız bırakıp işe gittim ,       onlar gibi gezip tatillere gitmedim . onları kıskanmadım .    bir gün bile.

geçen hafta dananın kuyruğunun koptuğu gündü.      mirasıma ,   çocuklarım için sahip çıktım    bunun karşılığında      kardeşlerimi kaybettim.    neredeyse annemi de .

sonuç ; bir ah'ım var         günü geldiğinde sahibine iade edilecek .

25 yorum:

Unknown dedi ki...

Cok haklisin. Ama hic uzulme bence en iyisini yapmissin. Vahap'ta diger annenin cocuklariyla, yani erkek abileriyle butun baglari kopardi bu miras isleri yuzunden. O da ayni senin gibi abilerim dedikce abileri basina cikti. Kendi arazilerini hipotek ettirdiler sonra vahapinkilere goz diktiler. Ayni oyle annesinin oturdugu eve bile goz diktiler. Vahap'ta hepsini sildi. Simdi gorusmuyorlar. Bence para icin kardes kardesini hice sayiyorsa sen kendi cocuklarini dusunmekte en iyisini yapmissin. Ki vahap,in babasi sadece ogullara birakmis. Kizlara hicbirsey birakmamis. Yine baban cok iyiymis seni dusunmus.

Hamarat Hatun dedi ki...

Ne derler ölüm hak,miras helal.Benim babam ve amcama babaannemin evi kalmıştı.babaannem geldi.oğlum senin evin var bunu kardeşine ver dedi. babama küstü. Konuşmadı.NEYSE çok komik bir rakama babam evi amcama bıraktı.amcam da babaannemin evini mütahite verdi güzel bir apartman yaptılar.Ama babaaennemin güvendiği dağlara kar yağdı.yengem onu evlerinde istemedi.Evden gitsin diye kaloriferleri yakmadılar düşünün artık.bAbAMA küsen annesi geldi, şimdi annem bakıyor ona,ama babaannemin 3 kuruşluk maaşı amcama gidiyor.Yaşlılarıda anlamak zor.Allah'ın adaleti var.kimsenin yaptığı yanına kalmaz.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Keser döner sap döner gün gelir hesap döner. Bir gün herkes hatasını anlar. Kul hakkının kurtuluşu yok. hak yememek ama hakkınıda yedirmemek gerekli. kardeşlerin inşallah bu dünyada anlarlar hatalarını senden helallik alabilirler. Öbür tarafta hesabı zor. Allah yardımcın olsun.

Neşece herşey dedi ki...

Benzer sorunlar herkeste var sanırım.Yaramı deştin ama neyse anne baba olunca onlarda aynı duruma düştüklerinde anlayacaklar canım boşver insan arkadaşını seçebiliyor ama kardeşini seçme gibi bir şansımız yok..

İkiz Annesi dedi ki...

Canım sen doğru olanı yapmışsın geçmişte de şimdide.Anlamayanlar bundan hak ve pay çıkarmaya çalışanlar utansınlar kendinden diyeceğim ama onlarda utanma olsaydı bunu yapmazlardı.Bazen anneleri de anlayamıyorum nasıl oluyorda evlat ayırımı yapabiliyorlar diyicem ama bizde de benzer bir durum var hem ortada miras falan da yok.Annem her zaman en kötüsünü yapsa da kardeşimin arkasındadır.Ben aklına gelirsem :(Nedenini hala anlayabilmiş değilim:(

New York'tan dedi ki...

Allah herkesin kendine versin insallah,isin icine para girdigi zaman insanlar degisiyor hemen, kardesin bile olsa.

neval dedi ki...

TAZE ANNE ; sağol canım teselli ettiğin için. babam beni diğerlerinden fazla severdi .gizlice de söylerdi hep.son nefesinde bile düşündü ,öbürlerinin de rızasını alarak bıraktı evi. ama vasiyet bazıları için anlam taşımıyor demekki.işlerine öyle geliyor.kız erkek ayrımı yoktu ailede,o yüzden büyük söylemiyeyim biz de ayırmayacağız Allahın izniyle,evlat evlattır değilmi ?

AKASYA AĞACI; bir evladını kayırınca hayat boyu kayırıyorlar demkki.ne yapsa da etse de onun adına mazeret buluyor.abim anneme ağır bir laf etti ve özür dilemedi.annem unuttu gitti ama benim onlarla savaşmamı unutmuyor affetmiyor ve affetmeyecek beni. en ağrıma giden de herşeyine koşturan arayan soran benken onları savunması hep.

2ZANNESİ; ama gül gibi geçinen aileler de var çevremde,nasıl özeniyorum. hani derlerya ; kedi gidince meydan farelere kalırmış,bizde öyle oldu maalesef.

İKİZ ANNESİ;inan çok zordu onlarla savaşmak ,hep babamın hak vereceğini düşünerek ve evlatlarım için savaştım. duygusal açıdan harabım; sadece çekirdek ailem var artık bu düşünce mahfediyor beni.bir de annem derdi hep siz hep aynısınız benim için ,şimdi belli oldu gerçek.ama yine de o benim annem ,ona evlatlık görevimi yapmak zorundayım.

NEW YORK'TAN; AMİN tesellin için.umarım sizler hiç yaşamazsınız ,kardeşlerinizle yakınlarınızla aranıza hiç maddiyat girmez.

neval dedi ki...

BIRAKTIĞIM İZLER;inşALLAH ama hiç umudum yok.ölüm döşeğinde babasına verdiği sözü tutmayandan ne beklersinki ?

Unknown dedi ki...

Bu para ne pis bir şey ya..
İşin içine para girdimi kimse kimsenin ahını almayayım diye düşünmüyor..
Benzer şeyler bizde de yaşandı sayılır.
Ama bu günler için yaşasın ahiret günü ve Rabbimin adaleti diyorum başka da bir şey demiyorum..
Annelerinde bu erkek evlat kayırmacılığı sinirimi bozmuyor değil hani...

Aysultan... dedi ki...

En mükemmel görünen ailede bile yaşanıyor bunlar,eminim bir gün anlarlar ama anladıklarını belli etmezler,artık bunun adı her neyse bilmiyorum başlarına türlü türlü şeyler gelir neden derler düşünseler bulacaklar ya neyse,Allah herkesi bildiği gibi yapsın,senin yolun doğru yol,hakkını hakta arama yolu olduktan sonra arkanda bırak böleleliri olmasın,Rabbim herkese merhamet versin inşallah,fazla üzülme olur mu çekirdek ailen ve yükseklerde uçan teyyarenin yolcuları bizler varız.
Herşeyin yoluna girdiği bir dünya duasıyla...

neval dedi ki...

SEVGİ; o zaman sen anlarsın içimin yanmasını bacım .anne de olsa taraf tutabiiyormuş,en ağrıma giden bunu öğrenmek oldu.

AYSULTAN; abim daha nelerde hakkımı yedi ,bilsen hele bir seferinde hüngür hüngür ağlattı,çaresizlikten .bir abi kardeşine bunu yaparmı ?
acaba bugün düştüğü durumda hiç kendi suçunu arıyormu ? ne gezer.
öyle imreniyorumki gülüş cümbüş beraber gezen ailelere.bizi birarada tutan babammış demek.

Unknown dedi ki...

Neval boşuna baba evin reisi değil o gidince tüm dengeler bozuluyor geride kalanlarda kendilerini bir şey sanıyor..
Annem asla taraf tutmadığını söyler hep ama kardeşim sürekli kalbini kırdığı halde ondan vazgeçemiyor.
Gerçi vazgeçsin diye bir isteğim yok ama benim onun için harcadığım çabayıdAa daha fazla önemsesin isterdim..

Mrsgul dedi ki...

sen dogru olani yapmissin, elbet onlar da hatalarini anlayacaktir yada allah bisekilde hatalariyla yuzlestirecektir onlari hic merak etme. Bu dunya adaletsiz gibi gorunuyor ama eninde sonunda hak yerini hep buluyor...

neval dedi ki...

BANUROSE;umarım dediğin gibi olur ,herkes hatasını anlar

neval dedi ki...

SEVGİ; ah kardeşim aynı dertten muzdaribiz desene

Nil dedi ki...

Hep mütevazi olunca inanıyorlar artık arkadaşım. İstediğin zaman da tamah ilan ederler seni. Neyse sen içini ferah tut. doğru olanı yapmışsın.

neval dedi ki...

KÜÇÜK MUCİZEM;ah kardeş herkes haklı gördü lakin, kendi kanımdan olana anlatamadım hakkı hukuku.

Unknown dedi ki...

Aaaaaaahhhh Nevalim sende bendensin desene bende bir evin bir kızıydım babamın gözbebeği aynen senin yaşadıklarını yaşadım babam 5 yıl önce vefat ettiğinde herşey değişiverdi annem oğullarını her zamanki gibi kayırma peşinde oldu beni umursamadı bile abilerim babamın bana bıraktıklarını da istedi bir kısmını aldılar ama bir kısmını vermedim diye benden uzaklaştılar konuşmuyor biri hala biri hiç küsmedi biri de yeni yeni hatasını anlamaya başladı ve konuşuyoruz şimdi ama hiç birşey eskisi gibi değil yüreğim paramparça oldu çünki mal derdine düşüp acımı bile yaşatmadılar bana imza ya gelince bende annem istediği için çocuklarımı ve eşimi bile dinlemedim imzaladım kağıtları ama söyledim bu dünya gelip geçici burada veriyorum ama öbür tarafda hakkımı isterim dedim bunu bilerek aldılar Allaha havale ettim hakkımı yiyenleri beni acıtanları o en iyisini bilir
sende öyle yap aldırma canım dünya öyle böyle geçip gider ya diğer taraf???...
senin gibi beni de en çok annemin tavrı acıttı ama anne yapacak birşey yok kırmamak lazım
neyse çok uzattım ama sende öyle bir konuda yazmışsınki yaramı deştin ne yapayım:)
Rabbime emanet ol kardeşim kader arkadaşım:)

neval dedi ki...

PAPATYA68;demek menfaat girince işin içine bişey farketmiyor ,tepki aynı herkeste.hakkını ver uslu uslu sesini çıkarma. yoksa parya görüyor anan bile.çok darılıyorum ,güceniyorum.
sen de mevlama emanet ol kardeşim.

İKİ MELEK dedi ki...

şimdi sana ne gıcık olmuşlardır demi ama boşver arkadaş KADER ADALET EDER etmişte zaten senin eline düşmüşler evi istemekle...annen de anlayacak doğruyu yanlışı sana her ne kadar mala tamah ediyor deselerde bu farklı bir konu..çok üzüldüm yaşadığın duruma insan kendisi gibi düşünmeyenlerle savaşırken ben bu muyum diyor..ama davan haklıysa devam et kardeşim iyi yapmışsın..hiç üzülme anneylede problem inş. çabuk biter ve seni anlar..

Sitare dedi ki...

yeni geldim buralara.ama hiç yabancılık çekmedim.hele ki şu post.kesinlikle haklısın tüm satırlarına.hem miras haktır be güzelim.kim kimin hakkını alacakmış.hayret bişi.aynen de dediğin gibi birileri popo büyütürken yattığı yerden biz çocuklarımızı bırakıp düştük ekmek parasına.bilmezleeer,anlamazlaar.neyse boşver.duyma geç.öperimm.

Atolyekedi dedi ki...

Çok üzüldüm hiç hakketmiyorsun bunu , keşke elimde bir şey olsa dedim hakkım olmayarak. Sen çok güçlü bir kadınsın ben olsam ne yapardım bilemiyorum ama daha da hayran oldum sana ve hayattaki duruşuna...

neval dedi ki...

ŞİRİN BUTİK;zaten mevlam yardım etti, önceki attığımız imzalar geçersiz sayıldı da elime koz geçti,yoksa evi katiyen vermezlerdi,bir de babama söz verdiler ölüm döşeğinde.merak ediyorum öbür tarafta yüzüne nasıl bakacaklar ?
zaten derdim annem,kardeşlerimi sildim,çünkü onlar çoktan silmişler.

SEVGİ; hoşgeldin,ne güzel geldin teselli vererek.o hatunlar kayınpeder mirasında bizden fazla söz sahibi.

neval dedi ki...

ATÖLYE KEDİ; üzülme bacım.bunlar yaşanacaktı muhakkak,belki içimde tutmalıydım ama günbe gün zehirliyordu ,güçlüyüm belki ama insan sevdiklerinin karşısında ne güçsüz bir bilsen.dıştan sert gözüktüm onlara ama içten içe oydular içimi hala da devam ediyorlar.

İKİ MELEK dedi ki...

bir yorum daha dedem ve anneannem vefat edince iki dayım da birbirine girmişti evleri olduğu halde..gözlerini anneme düşen eve diktiler..annemde yazık ben anama bakamadım onlar baktı.deyip duygusal davranmıştı.ama yanlış olduğunu sonra çaktık..o soğuk günlerde annem işe giderken gelin hanımlar sıcak evlerindelerdi dediğin gibi bizde annemiz işten gelecek diye bekleşip dururduk..heyhat yalan dünya ötekinde hepsi görülecek...