3 Eylül 2010 Cuma

keyfü halüke ? ( nasılsın ?)

mübarek ramazan çabucak geçiyor     özellikle işteyken       ahh      bir de sabahları  kendimi kazıyabilsem  yattığım yerden      

işte   bizim evden ramazan manzaraları ;



1.65     1.65    yatan teyyare          sırf vakit geçsin diye,    aç bilaç  uyumaya  çalışan  teyyare         yattığı yerden  yemek hayalleriyle   blogları gezen kişilik,          kendisinden su isteyen oğluna  pis pis bakan anne          iftara  2 saat kala,     ev ahalisinin ümitli bakışlarıyla     sürüne sürüne  kalkıp    mutfağa yollanan zavallım

nolur   nolur   ramazanda aşçı tutalım     ya da    her akşam dışarda yiyelim,     mızıklanmalarına  kulak tıkayan


baba           arada mutfağa girip,   müdahalede bulunan yardımsever gonca


sabah kalkıp,    evi toplayan ,   kardeşine annelik yapan ,     arada evi dağıtmaaa ! diye çemkiren sincap     iftar saatine doğru,    beti benzi solan kuru kızım

karşımızda lök lök su içen hain tırtıl
iftardan sonra  sinirler ve gövdeler  alabildiğine mayışmışken    manzara  bambaşka ;

duracell pil takmış gibi ,   odadan odaya koşturan   , çamaşır ve bulaşık makinelerini habire programlayan  anne           arada buzdolabına    tatlı turları düzenleyen mutlu insan



her akşam,   çay  ve maden suyuyla iftarı kutlayan ,   elinde kumanda o kanal benim  bu kanal da benim diyen baba

laptopunu alıp,    odasında angel seyreden  minik kedi



pc de oyun oynamak için yalvaran,    arada babasıyla    kanal kavgası yapan mutsuz ergen.



ehh...      bunlar da bayram dualarımız ;

baba:      hep böyle birarada olsak ,    midemi delmeden 24 saat çay içebilsem



ergen:    bilgisayara yapışık yaşayabilsem      hiç uyumadan hep oynasam

sincap:     ankaraya bir an önce gidip,    üniversiteli olsam  artık hakettim



            
                                                anne ( hala ) :     aşçı     nooolur     aşçı

10 yorum:

betül dedi ki...

ah neval bizdede durumlar ayni desem. benim gonca 2hafta daha evde. evde ve ac bir goncanin ancak dikeni batiyor. sunuda yemeli iftarda bunuda liste uzadikca betülün hali harap.... aahhh anamin evindeyyken öylemiydi.(gecenhafta:) )sahura kadar ayakta kalip gec bir saatte uyaniyordum. sahurda mis gibi cay kokusuna uyanip istarda tencerelerin dibinde bitiyordum... aahh!! cok aaah cektim dimi:)

AtolyeKedi dedi ki...

:)) dualar pek güzelmiş. Çokta eğlenceli bir dille anlatmışsın, Allah hepinizin gönlüne göre versin.
İftara doğru hep pil bitiyor zaten. Ben gece daha çok iş yapıyorum. Kalkamayız deyip sahura kadar oturmanın tadını çıkarıyorum o ayrı.
Aşçı iyi fikir ama nerdeeee goncaların işine gelmez.

neval dedi ki...

BETÜL;evet ya gıcık oluyorum şunu yapalım bunu yapalım hiç bitmiyor sanki restoranda sipariş veriyor
doğruya doğru gönüllü aşçı,temizlikçi,organizatör,ütücü,dadı vs vs değilmiyiz ?
ahh iyicene şımarttı desene anne seni
karşındaki de kayınvalide şımarığı

ATÖLYE KEDİ;amin hepimizin. sahura dek oturmak iyi fikir sabah işe gitmek olmasa
ahh o goncalar ahh onları mutfağa sokmalı asıl

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

daha önce de yazmıştım; üslûbuna hayranım... Kolay gelsin ne diyelim...

Aysultan... dedi ki...

Kalplerimiz bir bacım,bende senin bloguna,yazılarına yorum yazmaya bayılıyorum:)
yazdıkların ne kadar doğru,bende sahura kadar oturanlardanım görüldüğü üzre,seni okumak büyük keyif:)
Beni işe al aşcı olarak olur mu?
Aygın baygın geçiyor mübarek az kaldı yine:( bayram dualarınıza bittim:))
hayırlı sahurlar canım...

esra dedi ki...

valla bunları yaptıktan sonr birde benim eşim gibi ...parmakla iş yapyorsun dediği zaman asıl o zaman bende bomba patlıyo..eşim kızdığımı bildiği için he böyle şaka yaptığnıı zannediyor..artık iş yaparken parmak öylemi diyerek sinirli sinirli yapıyoum işimi...neval bihesap yapsana bacm yaaaaaaaaa bizim aylık tam ne tutar...parayı ödeteyim ki parmağımın ne kdar pahalı olduğunu anlasın eim..parma derken makinelere açmak için dokduğum parmak...

Taze kahve dedi ki...

Yavv bence anneye kulak verilsin,blog arkim oduğuyla falan ilgisi yok "yemek hayatın merkezidir" gerçeğiyle ilgili...Herkes bu işe el atsın ve aşçı tutulsun bu eve.Fikrimi beyan etmiş olmaktan ötürü mutluyumm :))

*selinka** dedi ki...

e bacım sanada ben hayran kaldım Allahaşkına bu işlerde biraz pratik olsana heleki sen gibi calışan bir kadına hiç yakıştıramadım.akıllısın zekanı calıştır,eşe filan sormaya ne gerek var maddi olarak özgür olan sen hiç paraya ihtiyacı olan bir akraba yada insan yokmu,haftada 1 gün gelsin sana yemekler hazırlasın.sende hafta içi ısıt ısıt yiyin.kendini yorma benim kızkardeş öyle yapıyordu.insan ev yemegi istiyor diye temizlik yerine yemek için kadın alıyordu.daha ekonomik,restoranlardan.hele benim bir ev aldıgımız aile vardı duyda inanma evde 2 gelin bir kaynana yaşıyorlardı,hemde bu adamlar milletvekili ailesi,düşün hayal et.eve bu 3kadından hariç 2 gün ymege gelen kadını varmış.temizlik desen evde hiçyok boyacılar evi kazıdılarda ayıktıramadık düşün.sen kendine boş yere eziyet etme eşe söylemeden şöyle hallediver be bacım.her günahda hocaya söylenmezki.söyleyene bak ben.gec bu hayatı bacım.sevgiyle mutlu kalcanım.

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

ah şekerim hislerime tercüman oldun..geçen gün abimin 3 yaşındaki oğluna su içerken bir bakışım vardı görmeliydin:)

neval dedi ki...

İKİ DİRHEM BİR ÇEKİRDEK ;gönlümü okşayan sözlerin için teşekkürler

AYSULTAN; hemen gel cicim senden iyisini mi bulacağım ? sana da hayırlı sahurlar ramazanlar canım tariflerini büyük zevkle okuyorum

TAZE KAHVE ;aynen öyle hayattan yemeyi içmeyi kaldır ne anlamı kalırki ? kuru kuru gez giyin peh peh

ESRA; cicim o parmak davası bizde de var o parmak birinin gözüne girecek ama ne zaman ? yapıcam bir gün gerçekten hesap ne biçim borçlu çıkacaklar haberleri yok yahu gönüllü köleyiz düpedüz
ahh bi de yaransak gam yemiycem
bir dokun bin ah işit buna diyorlar herhalde

SELİNKA;ah bacım tutucam tutucam da o ayrı post konusu bir gün anlatıvercem merak etme

YEMEK VAKTİ AYLİN;nasıl susamışsak üçümüz birden çemkiriverdik çocuğa neye uğradığını şaşırdı acıdım haline