15 Eylül 2010 Çarşamba

usta giremez !

buna benzer bir site gördüm nette;


                KOÇ GİREMEZ



ama Allahın izniyle,    bizim eve usta giremez   artık kolay kolay        aniden su borusu patlamazsa    ya da cam kırılmazsa
cesedimi çiğnemesi lazım,    artık            sırf  usta girmesin diye    çatlak küvetle idare ediyoruz




tüylerim diken diken oldu yine    usta deyince               çünkü ;

-ustalar asla sözlerinde durmazlar   hatta ustalığın ilk kuralı budur

ne zaman işiniz 15 günde biter derseler  onu hemen üçle çarparım      10 yıl önce felan evi elden geçirelim dedik



kapılar, boya badana, fayans, parke          güya iki haftada teslimdi     birbuçuk ayda bitti                             ev     oturulmayacak halde olduğundan,   boş bir dairede kamp yaptık ;    gönüllü eziyet         derdin ne otur öyle    ?     kapın amerikan olacağına türk olsun ,    duvarın saten gibi değil de,    senin boyadığın gibi olsun resmen göçebeydik,        yaz sıcağında esmeyen bir evde,    koltuk tepelerinde,   yerlerde süründük        oğlum okula yeni başlamış,    onun sıkıntısı             en son parke döşendi ,     tam bitti derken      evi su bastı    üzüntü    üzüntü üstüne    ya da nazar       dedik tamam artık usta işi bitti      sen öyle san



-iş bitirmek için, asla arka arkaya iki gün gelmezler      çift yevmiye verirsen başka tabii.      bir gün gelirler ertesi gün arazi         araya muhakkak iş alırlar       elin mahkum nasıl olsa bekliyeceksin değil mi ?       haa arayınca da,   asla açmazlar telefonu         işte bu yüzden  15 günde bitecek işiniz,    sürünür durur,    kapıda camda usta gözlersiniz             ev zaten ayakta



-sabah erken gelmek ise,    yabancısı oldukları bir kavram          ama öğle aralarındaki keyifleri ,  görülmeye değer         önüne mis gibi yemekler konmuş   ;    sanırsın ki sen ona çalışıyorsun       yemekten sonra da ağzında emziği ,     keyifler o biçim           o mayışmışlıkla iş bitirmesini bekliyoruz bir de           ilahi   ser arka odaya bir yatak       garip yatsın uyusun ne var ?




-kapora adı altında,     külli miktarda para isterler başlangıçta.          ne mal olduğunu anlayıp ta,    cayma diye alıyorlar kesin            sonra işi yaparken,    azar azar alır senden      malzeme alıcam diye         bir de bakarsın ki  borcun kalmamış     ama iş yarım           yandın ki ne yandın               bul artık bulabilirsen ustayı      kaldımı elin böğründe  ?





-çırak kullanma gereği duymazlar         olsa da yaz tatilinde çalışan ilkokul çocuklarını seçerler ;     ucuz işçilik
iki sene önce doğalgaz tesisatı yapılacakken ( akıllanmamışız demekki )  dedik ki ;     hadi şu mutfağa da bir el atalım           atmaz olaydık           e hadi badana zamanı da gelmiş        geçsin mi bir buçuk ay daha  ?    mutfaksız               sinir krizine ramak kaldı             mobilyacıya da hak ettiği dayağı atayazdım


     
küçücük çocukları çırak diye almış;       güçleri yetmiyor,     yapamıyorlar         kızıyor,   bağırıyor,    kendi beceriksizliğinin hıncını çıkarıyor           iki çivi çakıyor ,    yoruluyor      yarın devam edeyim           teyyare sonunda dellendi         dediki  ;     bu gün bitecek bu iş            nasıl belerttiysem gözlerimi        korktu galiba  geceyarısına kadar çalıştı bitirdi

-asla pisliklerini temizlemezler              hem kucakla para verirsin,      hem de çöplerini atarsın  belediyenin moloz ekipleriyle,     papaz olaraktan tabii             ahdetmişim asla diye           bu sefer işyeri açarken  mecbur  fayans yaptırıcaz ;       birisi geldi,   iki üç günde bitirdi             teyyare dediki artık  ,     iş bitince para                neyse iş bitti         her taraf berbat           baktım bizim abbas yolcu          stop stop     toparlayıver bakalım  dedik te       attı bir kucak çöpünü

-mesela biriyle anlaştın   ;      ertesi gün gelicek            gelmez        katiyyen gelmez      boşuna bekleme   başka birisini aramaya başlayabilirsin            muhakkak daha iyi bir iş      yada kazıklayabileceği birini bulmuştur o

-ustalar asla ucuz iş yapmaz             yapan da beceriksizin tekidir zaten          bize badanacıyım diye gelen zat gibi             aynen sizin yapabileceğiniz kadar boya yapmayı bilir           kuruyunca bişeye benzeyeceğini umarak,    kat üstüne kat attırırsınız            ( sırf boyacı sokmamak için öğrenicem bu işi )



eve kitaplık yaptırmam lazım   ,  kitaplarım yerlerde artık            balkona  mobilya dan oturma köşesi felan düşünüyoruz           banyo dolabına ihtiyacımız var         ama sırf usta fobimizden dolayı  niyetlenemiyoruz   bakalım bir on yıl felan geçerse belki ...

sözünün eri     dediği günde iş bitirenleri yok mu   ?    var    ama nadiren          bir tanesini tanıdım herkese anlatıyorum ;


doğalgaz tesisatı için;     igdaş onaylı bir şirketle anlaştık ,           öyle yol üzerinde rastgele giderken baktım elimdeki listede adı var           konuştuk tarih belirledik ;        tam dedikleri tarihte erkenden geldiler                3 günde biter deyince inanmamıştım  ,   ama bitirdiler           hem de her aşamada artıklarını ata ata   mühendisleri genç bir çocuk ,       başvuruyu bizim adımıza internetten yaptı da,    kuyruk nedir bilmedik    saati aldı geldi,     taktı teslim etti           kombi servisi gelip açıcak iki gün sonra         sıcaktan yapış yapışız  yan komşusu     buderus un başka semtinin servisiymiş  ,       onu akşam akşam almış gelmiş sağolsun          sırf kombimiz çalışsın diye              bizden o kadar dua aldı ki           herkese önerdik onu             tabii böylesi çok az

dikkat ettiyseniz  ,     kucakla para kazanan   hazretler  ;         hep sefil giyinir ve      belleri bir türlü doğrulmaz  mesela  bizim sitenin tesisatçısı  ,    hiç başını işten alamaz            ayrıca ucuz da sayılmaz          ama hurda bir arabayla geziyor


çok beddua alırlar       zatı şahaneler          aldıkları para haram edilerekten         ceplerine girer        insanları üzerek çalıştıkları için,      ne kadar kazansalar da       hayrını görmezler hiç

asla da görmeyeceklerdir            çünkü haram yiyen iflah olmaz              tavsiyem iyi bir usta buldunuz mu hiç kaçırmayın          beş kuruş fazla verin ama sinirleriniz harap olmasın   ayrıca ;

adresini bize de verin  please

10 yorum:

esra dedi ki...

Nasl bererttin gözlerini:)))göstersene:))Merak ettim:)))Bu gnkü kahkahamı sana borçluyum:)))

betül dedi ki...

neval bu konuda bir dolu bir doluyum. her yil babamlar bir insaat isi vs. cikartirlar. bir yil üstkata kaba insaat ikinci yil ici ücüncü yil tasinmasi falan filan. ömrümüz ustalarla gecti. yazin 3ay usta doyurmaktan ttil nedir bilmezdik.evden disari cikmazsin neden usta gelecek. tatlisi tuzlusu cay cayin yaninda yapmalisin neden o usta ayni zamanda senin misafirindir. birde elektrik kablolarina kadar alip gidenleri var ki sorma. bizim aldigimiz malzeme yerine ucuz malzemeyle is yapip bizim kaliteli malzemeyi kendi götürenlerimi dersin. bir cuval cimentonun yarisini kullanip kalanini götürenlerimi dersin. en son bu yil annemler cati kata banyo yapmaya kalktilar. minicik bir banyo bir günde kalebodur dösenebilir okadar kücük. adam iki hafta geldi.parasini aldi dahasi 2 ögün yemegini yedi cayini icti pastasini yedi. ustadan sonra calistigi saate göre kalebodurlari hesapladik. neredeyse 1 saatte bir kalebodur yapistirmis sadece. ayni adama tuvaletide yaptiracaklarmis ama babam parasini verip yollamis kardesim bize fenalik geldi kizim almanyadan gelecek tuvalette kalsin demis. aahhahh!!! insanlarla ugrasmak cok cok zor. usta degil sadece her is icin öyle dürüst insan lazim

dikisdersi dedi ki...

ablam da neval çok çekti bu yaz evini tamir yapcagım diye başladı kadının sinirleri bozuldu ,hala bittimi bitmedi ,onların yuzunden bayramı tüllerle geçirdi ne camcısı geldi ne sıvacısı 15 gün dediler adamlar 2 ayda zor çıktı,halamın içerden merdivenleri 6 ayda zor bitti oglunun kına gecesinde taktılar :),bunlardan sonra ögrendik te geç ögrendik kimler dürüst çalışır marangozda tavsiye edebilecegim iki kişi var istersen yarın koştur koştur kartlarını alayım :)

*selinka** dedi ki...

yenilen pehlivan güreşe doymazmış.sevgili nevaal malesef bende hep tövbe derim ama o lanet desem tövbe tövbe ustalardan cektigimi bir Allah bilir bende gercekten bunlar nasıl insan hiç mi
kul hakkı bilmezler bazen düşününce nasıl yatacaklar bilmem.bizide günahkar ettikleri için bizde nasıl yatacagız hiç bilemiyorum.canım,bizdede şimdi var ugraşıyoruz,eşde doymayanlardan güreşe,sevgilerle canım kolay gelsin..yalnız burdada bunlar öyle acaba böyle doguluyor mu diye merak ettim.mutlukal.

nesrin dedi ki...

Canim bu ustalar her ülkede böyledirler. Hatta esim bir ustayi telefonla aramis. Sekreterine öbür yandan bagirarak baska zaman arasin, müsait degilim dedirtmis. Sevgiler...

ANNEM DİKTİ BEN GİYDİM dedi ki...

daha psikolojim yeni düzelmişti ama benim yaaa :)
Allah tadilat yaptırcaklara kolaylık ve sabır versin...
valla ben bi marangoz tanırım...
dualarımızı da hiç eksik etmeyiz üzerinden zaten.
Allah ondan razı olsun :)

yenigelinceyizi dedi ki...

bende arka balkonu kapattırıp odaya katmayı düşünüyodum yapmıyım bari:))

neval dedi ki...

ESRA;hani kurbağa kermit varya işte onun gözleri gibi oldu aynen

BETÜL;siz bizden daha fazla usta gazisi olmuşsunuz geçmiş olsun

DİKİŞ DERSİ; lanetli meslek kesin hınçlarını böyle alıyorlar herhalde

SELİNKA;anlaşıldı kanayan yaraya parmak bastım yine

NESRİN;seninkinin şubeleri ble vardır

A.D.B.G.; hemen telini alıyım

ASİYE;hemen vazgeç akıl sağlığın için bacım

Aysultan... dedi ki...

İlahi iyi ustalar yüzünden evde harap mı oturalım:) çata çat dişe diş savaşırız akıl sağlığımız bozulacak hala gelsekde,ustanın başının etini yeriz dırdırla.Ucuz etin yahnisi yenmez bir işi biri 5 e diğeri 10 a yapıyorsa vardır bir hikmeti:)
Bu arada su tesisatçısı lazımsa yardımcı olabilirim.

neval dedi ki...

AYSULTAN; aynen öyle sen iyisine ratlamışsın bacım kötüsü insanı dinden olmasa da zıvanadan çıkartıyor bilesin