5 Eylül 2010 Pazar

şans

bazen şans ya da kader  bir güler ki ;
aklıma gelmeyen şeyler gerçek oluverir           size de öyle olmaz mı ?          yüreğimiz yana yana istediğimizin muhakkak gerçekleştiğini görmezmiyiz ?       hırsla değil    tam  bir teslimiyetle istediğimizde    , bu aynı zamanda    dileğimizin yerine geleceğinin bir önsezisidir bence           sadece ben ce değil tabii ;   hocalar da diyorlar ki      ;mevlam istemeze kulunun kendisinden istemesini     ya da ona bir şey lütfetmeyi      o zaman ona dua etmeyi nasip etmezmiş

 

yani kendisinden istenmesine engel olurmuş        hani bazen seccademizden iç sıkıntısıyla    avuç açmadan kalkarız    ya nedenini bilemeden         ehh biliyoruz artık            dua edebilmek de bir nimet

 evlenmeden önceki sene,     kuran kursunda yatılı kaldım ve arapça öğrendim biraz        eğitimizin parçası olarak, sık sık ablalarımız,   abilerimiz dini sohbet etmeye geliyorlardı         onlar geleceği gün adeta kursumuz bayram yeri oluyordu           zaten her gün düzenli temizlik yapıldığı halde,    o günler iyice azıtıp dip bucak temizliyor    onlara ikram mamalar hazırlanıyor         sonra da herkes cicilerini giyip,    misafirlerini bekliyordu   büyüklerden olduğumuz ve ön planda olduğumuz için              genellikle karşılama komitesinde yeralıyorduk mübarekleri                    ahh ne tatlı telaştı o günler        birbirimizden kıyafet,    eşarp alışverişi        sanki moda sovuna hazırlanıyor gibi,   bir özen           ikiyüzelli kız öğrenci olduğunu düşünürsek,    seçenekler kıyafetler sonsuz              ne güzel şeyler dinledik onlardan kıymetini bilemediğimiz
daha sonra,    evlenip barklanınca    ;      kurs hayatından en çok özlediğim bu sohbetler oldu     ama ne çare  sadece bayramlarda bayanlara  (sonsuz kalabalığa ) verilen sohbetlere,   hiç katılamadım çocuklarla    

bir bayram   bursa dan dönüyoruz         ne kadar içim yandı gene gidemedim diye        kozyatağı carrefoura uğradık     ne için hatırlamıyorum           orasının çarşısında geziyorken ;   bir baktım  sohbeti için can attığım  mevlanın sevgili kullarından abla   ;    iki adım ötede          olamaz dedim  ,    bu kadar kolay o değildir      sonra yanındaki gençten bayana,     dudak işaretiyle o mu ?     dememle  evet demesi arasında  hemen çocukları aldım,  karşısına dikildim       ablacım nasılsınız diye ?       heyecandan ne söylediğimi hatırlamıyorum   ( umarım saçmalamamışımdır )         oğluma dua istedim          kızımda meraklı rakunlar gibi boynunu uzatmış dinliyor bizi          o zaman ona çok dikkatli bakmıştı mübarek  ;   inşAllah iyi bir şeyler görmüştür onda          çünkü   o zatların kalp gözü açık      sizi bir kitap gibi okuyorlar
 bu karşılaşmadan sonra,    yüreğimin yangını  bir nebze geçti         bunu arkadaşlara anlattığımdaysa,   ne kadar gıbta ettiler          hani diyorlar ya istemenin esrarı         aslında mevlamın istetmesinde esrar var        nasip edecek ki istetiyor kuluna 

bu akşamki eyüp iftarındada annemle bir sevinç yaşadık böyle        akşam yedibuçuk gibi gittiğimizde  bir köşeye konduk    ve nevalelerimizi çıkardık        ve gene öyle gözümüz dönmüştü ki   foto da neymiş ? aklımıza bile gelmedi         ehh bitmiş hali de çok cazip olmadığı için     menüyü saymakla yetineceğim; gözünüzde canlandırın canım         okka hayal gücünüz vardır elbet ;

iftariyelikler ( hurma peynir )
çoban salata
etsiz çiğ köfte
ekmek arası köfte ( tüp götürüp sulu yemek yapacak halim yoktu tabii )
yaz turşusu
ayran
kedidilli pasta
un kurabiyesi
mısır
çay
meyve de soyup koyacaktım         ama istemediler yiyemeyiz diye      iftar ederken hevesli hevesli  zıp diye kedi atladı  önümüze


yahu meydanda okka insan var       gel dibime atla       cıyakladım tabii       kov  kov gitmez        biri akıledip su attı da   , kedi terörü bitti        sonra akşam namazını eda etmek için camiye gittik       kalabalık haliyle   insanlar da agresifti biraz      annem dediki ; kızım yer bulamam ben teravihi burda bekliyeceğim      siz çayınızı için
hiç de bayılmam      amma döndüm     gönüllü kölelerimin yanına   ;   çay içip pastamızı yedik     sonra hoca sohbete başladı      sesi yabancı gelmiyor        yok dedim ne işi var ?     ama dikkat edince seyfi  abi olduğunu anladım      yerimde duramıyorum       ama nasıl sevinçliyim      sohbeti nefistir abimizin  ağlarsınız muhakkak  anlattıkları kalplerimizin taaa içine nüfuz eder         hemen camiide annemi buldum   gene sohbetinde kendimizi kaybettik,    mest olduk         hele teravihden sonra okunan kur anı kerim değişik bir makamdaydı  ;    ağlamayan kalmadı hiç


sohbet önemli ; insan daima ikaz olunmaya muhtaçtır         birisi karşımıza geçip hatalarımızı saysa ,    o dakika nefret eder,    kaçarız ondan        lakin toplulukta ortaya söylendiği zaman herkes payını alıp kabulleniveriyor işte
annemle sevindirik olduk , uğraşsak abimizin sohbetini denk getiremezdik diye     demekki canı gönülden istedik       ya da ihtiyacımız vardı ki ;    nasip oldu bize

ahh     eyüp     eyüp     sen hayatımda hep bir şeyler verdin bana;       dileklerimi,   aşkımı   ,tazelenen iman
hep birşeyler  aldın benden ;     pişmanlık gözyaşları,     dertler  ,yeminler

5 yorum:

tasarım mekani dedi ki...

Kadir geceniz hayirli olsun ins... Rabbim daha guzel gunlere erismenizi nasip eylesin...slmlar medinem

annem dikti ben giydim dedi ki...

ablacım yazını okuyunca hayatımızda ortak bi yönümüz olduğunu anladım,ya da öyle anlamak istedim :)

kadir geceniz hayırlara vesile olsun inşallah...

neval dedi ki...

TASARIM MEKANI; sizin de hayırlı olsun inş.

A.D.B.G.;oturduğun semti öğrenince biraz tahmin etmiştim sanki .bahsettiğim şeyi tamamen anlayan biri olması ne kadar güzel.

nesrin dedi ki...

Ne güzel, Allah aslinda herkese gönlüne göre olani veriyor. Iistemesini bilmek lazim. Sevgiler...

neval dedi ki...

NESRİN;değil mi ? bir de sabredip istemesini bilsek