21 Mart 2011 Pazartesi

cennet bahçesinde var, bir yılan

evet tam evleneceğiz derken ,   tam herşey bitti   artık bizbizeyiz,      kurallarımızı biz koyarız  diyecekken; kaynanam son dakika golünü attı.;      gerdek gecesinde ,  gelinle damadı bekliyecekmiş .
goncam yumuşak başlı ,     lakin o bile  çığrından çıktı,    hatta annesini kovdu;    olmaz git diye.  ama gitmedi cadı.     bize zehir etmek için kaldı.       utanmasa çarşaf isteyecek.         bunun için onu hiç bir zaman affetmeyeceğim

bizim derdimiz ;    dört seneden sonra ,     nihayet kendi kurallarımızla yaşamak,       alacağımız ekmekten yürüyüş yolumuza kadar,     her şeye kendimiz karar vereceğimiz günlerdi,      kendi evciliğimizi oynamaktı. onu da ilk günden,   zehir etti mikrop.





kaldı da     ne oldu sanki ?    rezil  .       o  ve kızı yokmuş gibi,   davrandık .   sanki görünmezlermiş gibi.      bir gün sonra da ,   otobüse bindirip postaladık.          iki ay sonra  görümcem evlendi ,      iki eltisi de bekledi bana yaptıkları gibi.       Rabbim ne kadar büyük,     kimsenin ahını kimse de bırakmıyor .     kaynanacık bizim yanımızda birşey diyemiyor tabii,     kendi yaptığı için .       ama eşim,      kızım sana söylüyorum misali söylendi durdu,    tık cevap yok.  

düğün bitti ,geri dönüyoruz .        görümce gelin düştü     kaseyi çatlattı,       ben de ayağımı burktum,bileği çıkarttım.       sonra gelsin çıkıkçı seansları.
kaynanacık kucağında   taşıyor,    çıkıkçıya götürüyor.      yemekler tepsiyle önüme geliyor.        dedim ya Mevlam,     haklı olanın yanında her daim    sadece sabır lazım.





üç sene sonra kaynım evlenirken  dedim ki;      tam zamanı neval ,    ortalığı karıştır biraz.          görümce örümceğe sordum,       tam gelin almaya giderken ;         ee hasanı da bekleyecekmisiniz bu gece ?
 yüzü enk menk- her renk oldu.        bu zamanda öyle şeymi olurmuş ?       dedim;  gareziniz banamıydı ? hanımın dediğine bak hele ; kalmışlar da hiç aldırmamışız onlara     ,iki günde kovmuşuz .   neval susarmı ?
kara çalı gibi girerseniz araya,     her tür davranışı hakedersiniz, iyi yapmışız size.

o gün,    bugün oldu uymazlar bana,       iyiliğe iyilikle kötülüğe kötülükle        karşılık verdiğimi bilirler. en doğrusu;     kötülüğe de iyilikle karşılık vermek.           lakin     bünyeye ters.





hülasa ; hevesle beklediğimiz beraberlik günlerimize üzüntüyle başladık,  sonrası süper oldu demek isterdim ama öyle değil ,     birbirimize alışma devremiz          sancılı  geçmeye mahkumdu, o alabildiğine sakinken , bendeki heyecanlı bünye ,  kendini kanıtlama çabaları ,    gereksiz tartşmalar vs vs.

nihayet şu kısacık hayatta;         birbirimizle dost olmayı öğrendik,         kişilikler farklı olsa da bulduk ortak paydayı.           sanki yeni bir matematik kuramı bulmuşcasına      sevinerek .

13 yorum:

Şerife dedi ki...

malesef aynı muameleye bende maruz kaldım görümcem eşi ve birde oğulları vardı ilk gecemde kabus gibiydi sebebibi bilmiyorum ama bu konudan ne zaman canım sıkılsa hıncımı hep eşimden alıyorum oda zavallım her seferinde katlanıyor çünkü suçunu biliyor

Ülkü dedi ki...

Sen ne kadarda kendini bilirsen bil çıkıverir karşına kendini bilmezler işte önemli olan o anda ki tavırlarımız sabır her zaman iyidir deee böyle durumlarda zorlanıyor insan :) bana ne söylenirse söylensin pek sesimi çıkartan biri değilimdir güler geçerim bilirim ki yaşamadan bilemez insanlar öğrenirler elbet :)

Nil dedi ki...

Ayy çok güldüm kayınvalidenin sana hizmet ettiğini okurken. incindiğine bile sevinmişsindir sen :)

evliliğin ilk yılları hep öyledir. hakikaten sancılı. yıllarca flört etmemize rağmen neredeyse ayrılacaktık. biz de öğrendik birbirimizi sık boğaz etmemeyi. hoş hala beni boşamanın hayellerini kurar garibim :)

neval dedi ki...

EFE İLE HAYAT ; ne iğrenç bir gelenek.insan hiç unutamıyor,herşeyi unutsa da o hariç.hoş belki nene olunca unuturuz.

ÜLKÜ, sen zorlanıyorsun ama bizim bünye dikişlerden patlıyor ki.gülüp geçmen ne güzel,son gülen her zaman iyidir değilmi ?

KÜÇÜK MUCİZEM; bende çok gülmüştüm kıs kıs.
insan kaç yıl gezse de aynı evde yaşamk bambaşka eloğluyla,içyüzleri açığa çıkıyor.
peh ,hayallensin dursun seninki :)

İkiz Annesi dedi ki...

Canım inan ne diyeceğimi bilemedim sende Peygamber sabrı varmış.
Ben mümkünü yok katlanamazdım o gece de hayatta birlikte olmazdım.Tabii diyeceksin hariçten gazel okumak kolay diye ama ne bileyim yapamazdım.
Çok üzüldüm senin adına:(
Kayıvalidenin sana hizmet etmesi kısmına bayıldım etme bulma dünyası diye boşa dememişler.

Limon çiçekleri dedi ki...

hala anadoluda yaygın bu gelenek.benim görümcede düğünün ertesi sabahı erkenden gözüümüzü açmadan damalayıverdi.Herşey yolundamı diye:))

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

gelin kaynanana savaşının ortasında doğmuş biri olarak evli olmasamda yazdığınn her satırı içimde hissettim:(

neval dedi ki...

İKİZ ANNESİ;şimki gibi olsam dediğini yapardım,gençlik işte.
galiba hizmet etmesi Mevlamın lütfuydu teselli hediyesi gibi,ya da öyle olduğuna inanmak istiyorum

LİMON ÇİÇEKLERİ; görümcen düpedüz meraklının tekiymiş kardeş.
niye yeni evlileri rahat bırakmazlarki insanlar ?

NABRUT VE BİZ; hiç bu açıdan düşünmemiştim.düpedüz ateş hattı desene.

Tazekahve dedi ki...

Çok güldüm nevalim gece gece ...Beklenildi demek bi güzel:))Sonu güzel olmuş ama balım be koyuver gitsin diyelim :))

Unknown dedi ki...

Selam Nevalim
hikayenin devamı başlarken beni üzdü ve açıkcası iğrendirdi bile yapılan
ama sonrasındaki gelişmeler çok hoşuma gitti:)))))
Benim kayınvalidem çoook iyi ve anlayışlı bir insandır Allah razı olsun ben kayınvalidelikde onun önüne geçmeye hazırlanıyorum inşaallah:))))
Annemi de oğlu (goncam) kadar olmasa da çok seviyorum oda beni:D
(gerçekten)
Ama eltim evlendiği zaman eşimin işgüzar teyzesi ve diğer teyzesinin gelini kayınım içeride kalmalarına izin vermediği için kapının olmadı pencerenin önünde beklemişler:( İğreeeenç:(
eltim her aklına geldiğinde sinirlenir onlara
Ahhhh bacım aaah sen neler çekmişsin:(
kız bu yazıyı eşin falan okumazmı?:D

neval dedi ki...

TAZE KAHVE;gülme başına gelir diycem ama iş işten geçmiş.dedim ya nineliğimi görürsem o zaman belki unuturum bu kuyruk acısını.

PAPATYA68;sen şanslıymışsın bacım o zaman cahil zamanlarına denk gelmişsin,akıl edememişler:)
okumaz izin vermedikçe ,gerçi onun haberi olmayan şey yokturki buraya yazayım
josh holloway hariç tabii :)

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

neval yazılarını daha öncede okuyordum ama yorum yapmamıştım,ama bu hikaye ye yorum yapmamakta olmaz.ben evlenmek üzere olan biriyim,evli olmasamda sanki yaşadığını aynen yaşamış gibi sinirlenip,üzüldüm.canım öncelikle harbi sende peygamber sabrı varmış!! ,ilk gece zaten kimse olmasa bile biraz tedirgin geçer bence,birde kayın validenle görümce aynı evde,düşünemiyorum ne kadar zorlandığını ,incindiğini :(.yazının sonunda yüzümde büyük bir tebessüm fark ettimki;kayın validenin sana hizmet etmeside Allahın büyük bir lütfu:D.

neval dedi ki...

ESRA;sesini yorumunu duymak ne güzel.
aman deyim senin başına gelmesin.o zaman cahillik v armış;şimdi olsa kapıyı gösterirdim.belki de sabrettiğim için bir hediyeydi ,onun hizmet etmesi ,bilemeyiz tabii.ama o sabır şu an yok,hiç yok.