4 Mart 2011 Cuma

tıbbi sülük ?

komşumdan duydum .    ne demek acaba ?

tıp okumuş sülük mü ?      tıbbıyeli sülüğün kısaltılmışı mı ?    mektep görmüş gibi  ?         ya da bataklıktan toplanan özgür sülükler değil de,        özel yetiştiren sülük , medeni olanından .
yabani mantar değil , kültür mantarı gibi.

komşumun kollarından kanlar akarken,    açıklaması buydu.       gülesim geldi ,     lakin sağlık karşısında boynumuz kıldan ince.        hele ki;      gülme komşuna sözü kulaklarımda çın çın öterken     ,gülmeyi unuttum ağlayasım geldi,      pimpirikli komşumun düştüğü hale.





o ki ;    asıl desem ?     ince eler sık dokur      ,ıdısını dıdısını inceler,     başı da pek beladan,    hastalıktan kurtulamaz.      romatizması için hem dr. tedavisi uygular,      hem de bitkisel ilaçlar. ağrıları şiddetlendiğinde
devamlı alışveriş yaptığı aktar tavsiye etmiş, tıpta da bu ilimin adı varmış,    dilimin dönmediği şey işte.

halbuki bir zamanlar duyardık  ninelerde ,    ıyy  derdik,    dudak bükerdik .      halbuki ne bulunmaz nimetmiş, hatta hayvancıklar ilim dalına ilaham olmuş        bak,  bak,   bak  daha neler göreceğiz ?

hiç merak etmiyorum aslında, biliyormusunuz ?

not; resim pek uymadı ama  ,ehh sülük resminden iyidir ,  idare edin.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

öyle deme nevalim bende inanıyorum burada bir arkadaşımızın kulagı patladı tansiyondan özellikle hastanede dr lar uyguladılar burda gercekten dr sülükler.Allah dert vermesin hastalık zor cekene sabır ve şifa versinler.birde sülük asla temiz kanı emmezmiş temiz kan geldimi hemen bırakırmış.vucudunda ki sadece pis kanını emermiş.sevgilerle nevalim resimde iyiki sülük yok....

Tazekahve dedi ki...

Yaa kankim Allah titiz kullarını daha bi değişik imtihan ediyor.Relax olmalı azıcık sanırsam.Resim pek abzürt kanka bu arada :))

neval dedi ki...

SELHUN; şaka bir yana ben de inanıyorum,ne varsa eskilerde var ,doğal tedavilerle uzun yıllar yaşıyorlarmış onlar.

TAZE KAHVE; aynen dediğin gib kardeşim ,onların imtihanı da böyle oluyor belki de.
evet resimde cıvıttım biraz :)

New York'tan dedi ki...

Benim esimin aileside yaptiriyor donem donem, suluk her zaman vurulmaz gunleri var, faydasi cok saglik acisindan Neval, netten arastiirirsan gorursun , sivilce problemi olan bir arkadasim onun sayesinde normale dondu, ben yaptirirmiyim hayir :))

Unknown dedi ki...

ogrrkk oldum, o seyleri nasil vucuda deydiriyorlar. Ayyy ben katiyen yapamam. Aslinda buyuk konusmamak lazim. Eskiden buyuklerin konusmalarini hatirlar oldum, vucuttaki kirli kani mi ne emiyorlarmis. Tabi emin degilim. Yanlis da hatirliyor olabilirim.

neval dedi ki...

NEW YORK'TAN; amaniin! sülüğü yüzüne yapıştırdı deme sakın.

TAZE ANNE;katiyen deme sakın tavsiye edeyim naçizane.muhakkak başa geliyor çünkü. doğru hatırlıyorsun,kirli kanı temizliyormuş

Dilekce.. dedi ki...

Çok güldüm bu yazıya :)) Tıp okumuş sülük mantıklı geliyor kulağa :)) Zira ben son 9 yılımı kulak ihtisasına harcamışım da nolmuş yani? Bir sülük kadar başarılı olamamışım mesleğimde :)) Patlayan!!! kulakları eminönü sülükcüsüne sevk ederim artıkınnnn :DD

Şaka bir yana hakkaten çok faydaları olduğu, her türlü hastalık için şifa olduğunu duyuyorum, hatta bizzat kullananlar söylüyor bunu.. Hele de varis denen illetlere felan iyiymiş..

Tabii ki alternatif tıpın varlığı hafife alınamaz ama ben o sülükleri uzaktan görmeye bile dayanamıyorummmm iğğğğğ...

neval dedi ki...

9 yıl uğraşmak bir uzuvla nerdeyse doktor gibi olmayı sağlar,bilginizin karşısında saygıyla duruyorum. patlayan kulaklar tüylerimi tiken tiken etmeye yeterbile nerde kaldı uğraşmak ?
ne diyelim ? mevlam muhtaç etmesin inş.

Deli Anne dedi ki...

Selim ilk kez Eminönü'nde görmüş, anlata anlata bitiremedi. Satıcının da başının etini yemiş.. nedşr, nasıl olur, nerden buldunuz vs ile.

YETENEK-SİZİN dedi ki...

görünüm itibariyle çok kötüde olsada,işlem akabininde üzerlerine tuz döküp kustuğu kanı görünce şok olup kalıyor insan. tedaviyi uygulayıp fayda gören çok. Allahım beni böyle birşeye mecbur bırakmasın inş.

neval dedi ki...

DELİ ANNE; bizler bile meraktayız. çocuklar içinse sonsuz sorular kaynağı.
YETENEK-SİZİN; görmedim operasyonu ama tahmin edebiliyorum.ıyy
duanıza içten bir AMİN.