26 Ekim 2011 Çarşamba

telaşlı kadın,    % 100 doğada çözünebilen meyve poşetlerini aldığı gibi ,   pazardan çıkmak için seğirtirken yaşlı kadınları gördü.       sapsarı ayvanın başında  durmuş, pazarlık ediyorlardı eziklerini uucuza almak adına.

düşkündüler; belliydi kıyafetlerinden.    hele diğeri,   saftı biraz galiba.      pazarcının savmasıyla  çekilirken kadın, ayva ver teyzelere diyen    kendi sesini duydu ,şaşırdı.     o değilmiydi ,  pazarda yanaşıp, bana meyve al diyen çingeneleri,  duymazdan gelen ?     halbuki bu kadın mağdurdu.    eziği çürüğü yok fiyata almaya gelmişti belli.




ayvaya nasıl da sevindi teyze,     hele başka bişey istermisin deyince,       titreyen parmak mandalinayı gösterdi.      çekinme sınırını aşmıştı; belki de artık,bıkmıştı çürük meyve yemekten.     sonra kadın, yanı başında anlayamadığı duaların arasında,  üzüm duyar gibi oldu,   onu da aldı     ve birkaç şey daha.

teyzecik,dualarla beraber , kadını sıvazlamaya da başladı ,    boyu erse öpecekti besbelli.   kadın netameli aslında,    ellenmeyi pek sevmez,hele açıktan teşekkürden bilakis rahatsız olan cinsten,    kaçma telaşında.

abuk subuk ,    modası rüzgar misali geçen pılı pırtıya, ya da burun kıvıra,  rak  rejim niyetiyle tükettiğimiz nimetlere ihtiyacı olan ne kadar fazla insan var.
bir bilsek ve önemseyebilsek.      kombin üstüne kombin dizeceğimize,    fakirin midesine bir şeyler koyabilsek.        güvendiğimiz esnafa,     ihtiyacı olup alamayan için çok değil,bir iki kilo yiyecek parası bırakabilsek,       bilinmemeyi seçerek ...

zaten ödül kadının bakışlarında ,     söze ne hacet ?

görsel

9 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Keşke...Ne güzel yazmışsın canım yaa..

nohut oda dedi ki...

keşke..birşeylerden vermezsek zaten haram hepsi bize bu nimetlerin..

İkiz Annesi dedi ki...

Çok haklısın arkadaşım çookk..

kpsszede dedi ki...

veren el alan elden üstündür diyen boşuna dememiş elbet...bugün başkasınaysa,yarın bize.ne hale ne zaman geleceğimizi kim bilir ki?
biraz nefsimizi atsak bir kenarlara değil mi ablacım...
ne güzel yapmış kadın,Allah razı olsun ondan...

muko dedi ki...

herkes bu düşüncede olsa ülkemde ihtiyaç sahibi insan kalmaz ki

tebrik ederim senide

sevgiler

neval dedi ki...

LİMON ÇİÇEKLERİ;teveccühünüz efendim:)

NOHUT ODA; Rabbim kendinden başkasına el açtırmasın.Amin.

İKİZ ANNESİ;keşke kimse yokluk çekmese.

KPSSZEDE;görmezden geldiğimiz fakirlik , yarın çıkarsa ya karşımıza ?attan inip eşeğe binmek zor..

MUKO; zekatlarını herkes tam verse,ona bile ihtiyaç kalmaz.

Gürhan dedi ki...

Geçen gün 1 mandelin çalan sokak çocuğunu döven bir adam gördüm...

neval dedi ki...

GÜRHAN;o adam(!) kesin başka bişeylerin hıncını çıkarıyordur

leyya dedi ki...

ne güzel bir iş yapmış bu kadın.onu tebrik etmek,boyum erse alnından öpmek isterdim:)