28 Ağustos 2010 Cumartesi

organik morganik

6 yıl önce babamı kaybettiğimizden beri    organik takıntım olmuştur


zaten amway kullanıcısıydım  ;   bu olaydan sonra   bütün ürünlerin ,   deterjanlarından     tut cilt bakımıma kadar,   hepsinin kullanıcısı oldum      memnun olmadığım ürünü yok gibi       ürünler konsantre olduğundan hesaplıyorum  ;    piyasadakiyle aynı fiyata geliyor      artısı da sağlık ve kapıma kadar gelmesi      satış yapmıyorum çevreme        sadece kendi ihtiyacımı alıyorum

sevgili yaseminin blogunda ,     organik ürünler satan bir marketten bahsedince   ;   tamam   dedim   yediklerimiz organik olmalı ve araştırmaya başladım  ki ;    mevlam karşıma çıkardı  bir   dut masalında          burasını   pınar hanım ;   kibar ve sorumluluk sahibi bir insan       organik tarımı bilinçli yapıyor      bir mail listesi var  ;    kendisine mail attığınızda     o listeye dahil oluyorsunuz     ve    size her hafta  ürünlerin listesini gönderiyor       sipariş verdiğinizde  ;   iki gün sonra kargo kapınıza getiriveriyor      kargo ücreti belirli tutarın üstünde olursa   , fazlasını pınar hanım karşılıyor     daha ne isteriz ?       ambalajına kadar öyle özenli ki   tamam pazardan aldığınız fiyata belki alamıyorsunuz     ama   bu zamana dek yediğimiz ilaç kokulu domateslerden  sonra       pınar hanımınkiler  mis gibi geliyor,     salatalıklar  çıtır çıtır

  hele     bir fareden daha fazla     peynire düşkün  olduğum için    peynirlere  önyargılıydım   her peyniri yiyemem       hem koyun olacak,   hem kokmayacak,   hem de sert olacak       çiftliğin ezine ve tulum  peynirine bayılıyorum ,   herkese de tavsiye ediyorum      sağlığın geri dönüşü yok     çul çaputa vereceğime yediğime veririm       tatlı tatlı yerim demi ?



hem de    pazarda çürük çarık kavgası yapmam      dilenciler tarfından da dürtülmem       yahu sanki yolumu gözlüyorlar      ne zaman meyvacıya gitsem    omuzumda peydahlanıyor miskinler       mafya bunlar herhalde kimsenin sesi çıkmıyor      bunlar gibiler yüzünden gerçekten ihtiyacı olanı  ayırdedemiyoruz
  ahh  bir de meyveci macerası var ;   arada pazara giderim   ama dönerken hep pişman olurum    ahdederim bir daha gidersem diye     kakaladıkları çarık çürükleri görünce evde        sebzecide de böyleydi   meyvacıda da  
bir şey diyemiyordum      goncam zaten başımda dikiliyor  ; şu kaça ya da 1 kilonun haricinde     bir laf ettirirmi ?     bir oldu,   beş oldu


      yalnız çıktığım bir günde  sebzeci çocuğa dedim ki ;  kaç yıldır hep senden alıyorum       bir kere de   kötü koyma poşete       bir utandı      o zamandan beri o tezgahtaki çocuklar,      bırak tezgahı,    hep kasadan    tek tek seçiyorlar      bazen de abla o yaramaz sana    diyorlar   dı      ta  ki organik tarım çiftliğiyle tanışana dek       şimdi sadece kıvırcık ve limon alıyorum onlardan     çünkü en güzel ürünleri bile  çiftliğinkilerle boy ölçüşemiyor
aynı gün    tam meyvacının önünden pas geçiyordum ki,    satıcı dedi   ; abla çok güzel elma var       hışımla döndüm   ;     hıı güzel,    ama benim poşetten çıkanlar öyle değil         aa    olurmu abla   ?   dedi biz sana iyisini verelim     adamına seslendi  ;     ablaya ver iki kilo          yüz buldum ya  yapıştırıverdim cevabı  ;   asla o vermesin,    o kötüsünü veriyor meyvanın          o zamandan beridir de,      gelince kırmızı halı sermedikleri kalır bir tek      zavallılar kirazı bile tek tek seçip veriyorlar


  
                                      cadı mıyım neyim yoksa ?

5 yorum:

Atolyekedi dedi ki...

Cadılık mıdır bilmem ama bence iyi yapıyorsunuz, artık insanı zorla çileden çıkarıyorlar davranışlarıyla, malesef bende çileden çıktım. Olaması gerekeni, herkeze yapmaları gerekeni zorla laf söyleyince yapıyorlar, anlayamıyorum. Ben bu yüzden pazardan bir şey almıyorum, dediğiniz gibi dilencisi vs de cabası işkenceye dönüşüyor alışveriş.

Unknown dedi ki...

koyuna horman veremiyorlar degil mi ,bakayım bende bu ürünlere ,neval seneye sana dolu dolu yeşil erik gönderecem seversen ,ömrüm varsa dallarıyla hatta :)hormonsuz

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İnsan bir yakının kaybedince hayatın değerini anlıyor sizi çok iyi anlıyorum bende yediğime içtiğime çok fazla dikket ediyorum ama hala daha bazı şeylerde kuşkuluyum paylaşımı için teşekkürler sevgiler İzmirden...

neval dedi ki...

ATÖLYE KEDİ;pazara gitmeden de olmuyor aslında meyva felan için en iyisi hep aynı yerden almak galiba o zaman farklı muamaele oluyor

DİKİŞ DERSİ ;hormon vermeseler de hazır yemler o işi görüyor galiba
erik için şimdiden teşekkürler

MİNE;ne kadar iyi söylediniz yaşamayan pek iyi anlamıyor yeni yüzyılda vereceğimiz en büyük savaş sağlık için olacak galiba
size de selamlar istanbuldan

nesrin dedi ki...

Bence sadece bilinclisiniz. Sevgiler...