25 Ağustos 2010 Çarşamba

ring ring

       her şey    sıcak bir yaz günü    çalan telefonla başladı



eşime telefonda, bayan su arıtma cihazı    tanıtıma gelmek istediğini   söylüyordu     almasak da,  toplantı yaptığı için,    prim alacağından bahsedince,   hayır demek imkansız oldu     ahh     bayanların ricasını erkekler kıramıyor maalesef      hele goncam gibi,    hayır kelimesini yılda iki defa kullanan biriyse  (erkekim o hayırları da bana kullanıyor maalesef )

akşam 10 gibi randevusu,   11 de gerçekleşti    geç saatte gelmeleri hataydı zaten     tanıtım yaptılar   suyun sertliğini cihazla felan ölçtüler ;   tabiiki onların getirdiği su,   en temiz ve en yumuşak çıktı       sonra suyun içine elektrot koyup,   fişe taktılar     bizim kullandığımız su ve musluk suyu simsiyah oldu      onlarınki hiç değişmedi pırıl pırıl



4 sene önce    amwayi tanıtıyor ve ciddiye alıyordum      hatta firmanın verdiği seminerlere katıldım     cilt bakım uzmanlığı sertifikası aldım     aldığım eğitimlerden biri de, su arıtma cihazıyla ilgiliydi ;   suyun renginin değişmesinin sebebi     aslında sudaki mikroplar değil ,içindeki kalsiyum ve minerallerdir     ama halkımız  ; ay bu pis suyumu içiyoruz ? diyor ve hemen  arıtmayı alıyorlar      kendi arıttıkları su siyahlamıyor  çünkü   ölü su içinde ne mineral kalmış    ne vitamin      sadece posa          bunu eğitimde öğrenmesem,   o görüntü karşısında hemen alırdım

ee   şimdi bunu biliyorken ve zaten evde    kullanmadığım arıtmam varken,    ne demeli de kırmadan göndermeli ?    okka iletişim semineri aldın neval,    hadi bakalım dedim ve ümitli bakan yüzlerine döndüm ;

-ee    bizim arıtmamız var zaten

-niye kullanmıyorsunuz ?

-su kurbağası    oğlumuz tadını beğenmedi ,biz de tüp suya geçtik


-ama bakın beğenecek bunu

hay yarebbim !   koleksiyon yapıcam sanki   eşim başka yol denedi ;

-şu an alamayız

-ne zaman isterseniz,  o zaman başlasın taksitler    ( yanlış yanlış alıcıyı sıkıştırma )



ümitli bekleyiş       ikna olduk sanıyorlar ,   kırmadan   göndermeye çalışıyoruz halbuki

ısrar    ısrar     hani almasak da olurdu  ?      bu ısrar niye ?       ya eğitimleri yanlış ya da uygulamıyorlar     bunlar bizi sıkıştırdı durdu,  baktım olmayacak,    o yaptığınız teste inanmıyorum dedim     zavallılar afalladı    izah edince hakaret etmişim gibi tavırlar,   en sonunda açıkça gözlerinin içine baka baka    mümkün değil almayacağım dedim     sakız gibiler mübarek      o zaman çocuk sinirli hareketlerle ajandasını açtı;   dönüp lütfeder gibi, referans dedi     şuna bak !  densiz  !  sanki ona isim,  adres vermeye mecburmuşum gibi  

demek ki almayıp da yardımcı olmak adına, verenler var       lakin bu tavırla asla,   gel de dik dik bakarak referans felan yok !   deme       dedim



bunu niye anlattım   ?   hava atmak için  ?  değil     yazacak şey bulamadığım için mi ?   hiç değil    anneme süpürge alacak olduk, benimkinden      kimden alalım ?      goncam bütün saflığıyla su arıtmacılardan dedi   zavallım, kadınları hiç tanımamışsın , o tavırla hiç bişey almam ondan      ekmeğiyle oynamak olmasa,   şikayet bile edicem dedim        merkez büroyu aradık       kibar bir bey geldi, satışı yaptı    nekka kolay    çekişme yok     küçük hesaplar yok 

toplumsal ilişkilerde    kibarım ve karşımdakinin hakkını çiğnememeye     özeline girmemeye çalışırım karşımdakinden de,   aynı saygıyı beklerim   eğer bilerek üzdüğüne inanırsam,    onu üzene kadar uğraşırım dedim ya ;    ateş burcuyum       sevinci ve üzüntüyü uç noktalarda yaşıyorum



                    peki bundan memnunmuyum ?      hayır       değişmeye çalışıyormuyum ?     asla

6 yorum:

uğurböceği dedi ki...

cidden arıtmalar bir işe yaramıyormu.doğru su ne ozaman.ne içeceğiz.kafam karıştı nevvalcim.yardımcı ol bari

neval dedi ki...

yarıyor tabii suyu temizliyor ama temizlerken sudaki vücudumuza çok faydalı vitamin ve mineralleri de yokediyor
amway inkini tavsiye ederim NSF adlı bağımsız bir denetleme şirketinden suyu % 99,9 temizlediğine dair raporu var diğer firmalar bunu veremiyor bildiğim kadarıyla suyun vitaminini öldürmeden arıtıyor lakin tadı biraz sert sağlık için içerim diyorsan ok
biz şöyle yapıyoruz erikli tüp su alıyoruz pazarlamacılar da söyledi enaz mikroplu su oymuş
umarım yardımcı olabilmişimdir

AtolyeKedi dedi ki...

Aynen bizim durum gibi olmuş ,o da bir yaz gecesi başlamıştı.... firma geçen sene Caanım Ramazanımı berbat etmişlerdi, o kadar ısrarcı ve yapışkandılarki Ramazan ayım sürekli ağlayarak geçmişti, bir de eşimin iş arkadaşı oldukları için sesimide çıkaramadım artık günde kaç posta arıyorlardı bilmiyorum tel. ya açmıyordum yada kapalı tutuyordum. Ama yılmayıp evi bildikleri için eve geliyorlardı. Aralık ayına kadar uğraştım onlarla bütün sinir sistemim bozulmuştu Allaha şükür artık görmüyorum ve çok rahatım. Şimdi okuyunca onları hatırladım sinirim bozuldu yine. Erkekler hep öyle niyeyse hayır diyemiyorlar, en güzeli baştan kestirip atmak o insanlarda boşuna vakit harcamasın bizlerinde sinirlerini bozmasın.

dikisdersi dedi ki...

hım ,bak bunu ögrendigim iyi oldu ben bilmezdim arıtma cihazının minerallleri götürdügünüü ,artık nevalinde okuyucuları almaz yanlış yere kapak atmış satıcılar:)hamidiye kaynak suyunu bulsam bizim burda alacagım en azından eskiden öyleydi cam şişelerde satılıyor güneş görsede zararlı olmayacagını düşünüyorum

neval dedi ki...

ATÖLYE KEDİ; evet bazıları yapışkan olabiliyor bazen de anlamaları için biraz kabalık gerekiyor maalesef
DİKİŞ DERSİ;hamidiye cam şişelerde satılmıyor diye biliyorum ama o güneş testini erikliye ve sırmaya uygulamışlar erikliye hiç birşey olmamış bilgine

tasarım mekani dedi ki...

hele sukur ki benim yasadigim ulkede boyle sorunlar yok... Ileride turkiyeye yerlesirsem neler olur bilemem... Konuya degindigin icin sagol... medinem