5 Mayıs 2011 Perşembe

anaç anne

aslında hepimiz öyleyiz,   bencil istisnalar dışında.     hani şu filmlerde gördüğümüz,   alkol içerken bebeğine sussun diye,   verenlerden bahsediyorum

annem hep kendini paralamıştır bizim için ;   bir derdimiz olur,      üzmeyelim desek de  kırk yaşına da gelsek,    annemize anlatmadan paylaşmadan duramayız .     en samimi duayı ,  onun edeceğini bildiğimiz için belki de




evrenden pozitif enerji avına çıkanlar !      üzgünüm  dua etmek diyebir kavram var;   vücudu tepeden tırnağa iyileştiren,   pozitifliğin en uç noktası.     inançla bezenmiş , etkileri kanıtlanmış

anne olduğunuzda ,bambaşka bir bakış açısı seriliyor önünüze.      hani ;   oflayıp- pufladığımız, her daim  beni anlamıyor nidalarıyla eleştirdiğimiz,    annelik bakışı ve değerleri.   otomatikman vücudumuzda bazı varlığından haberdar olmadığınız,   düğmelere basılıyor ilahi güç tarafından.       O'nun  ölçülemez şefkatinden,  bir katre peydah oluyor sinemizde.     içimizi  evlat sevgisiyle taşıran,    hep canparemizi  düşünmeye sevkeden.




tatlı tatlı derin uykularımızdan,    sadece onun nidalarıyla uyanabiliyoruz.    o doyduğunda,    açken tok olabiliyoruz .       üşümesin diye nöbetler tutuluyor ,    sular ılıtılıyor,      doktorlar bin türlü soruyla canından bezdiriliyor .  ( en azından ben öyleydim )         düştüğümüz  gafletler,   vicdanımızda, derin yankılar uyandırıyor ,   deli annemin yaşadığı gibi
onlara ,  iki saatlik yoldan dondurma da getiririz.    erise de, babanın alaycı bakışları altında . ahh  bu annelik başa bela .       bir yandan da ,   insani değerlerde ulaşılabilecek en yüksek makam





babalar   evin direği;     ama anneler de geri kalan her şeyi.    tuğlası  ;   her açığı    kapamaya çalışan.      bacası  ;    her daim evladını tok tutmaya çalışan.        kapısı ;  o kapıdan zararı dokunacak, hiçbir şey girmesin diye uğraşan .       penceresi;       yavrusuna güzel ahlakı  ,hep iyi şeyleri göstermeye uğraşan

direk orda dursun ,    evi ayakta tutsun .
evi ev , yuva yapan,     bütünleyen bizleriz       kimse kusura bakmasın  please



.

13 yorum:

Nil dedi ki...

kusura bakanın alnını karışlarım nevalim. haybeden baba olmuşlar bir de konuşuyorlar mı?

Cahide dedi ki...

Eskiden az kalan bir yiyecek olduğu zaman annem benim canım istemiyor sen ye derdi. Canı istediği halde nasıl böyle dediğini hiç anlıyamazdım. Anne olunca anladım bunun olduğunu....

neval dedi ki...

KÜÇÜK MUCİZEM; karışla valla:)

CAHİDE;evet sofrada rağbet gören yemeklerin hep azını kendilerine ayırırlar değil mi ?tıpkı,şimdi bizim yaptığımız gibi.

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

bi tek annem olsun bana bişey olmaz:)

New York'tan dedi ki...

Ben de yaza kavusmayi bekliyorum :)

Adsız dedi ki...

bu kadar doğru sözere ne denir ki? anneler eksik olmasınlar yavrularının başından. biz de yavrulamızın başından...

Unknown dedi ki...

benim annem hiç hastalanmaz, hiç üzülmez, benim anneme hiçbişi olmaz anne işte fırtınalar hep içinde can bulur yine içinde ölür, bazen depreşsede gözyaşları akamaz çok fazla.

Tazekahve dedi ki...

annelik gerçekten mucize bişey ben de olmadan inanıyorum olduğumda süpermen gibi olacağıma :) Bu arada satır arasında duanın kıymetini hatırlattın kankim sağol,öpücükler !

neval dedi ki...

NABRUT; haklısın ama babanın kaybı da zor

ŞEYMA; Allah kavuştursun,gurbet zor olmalı

GÜLCAN;Amin ,kimseyi boynu bükük bırakmasın Mevlam

DÜRR-İ YEKTA; nasıl dışa vursun ki acısını,kimseyi kıyamaz üzmeye.

TAZE KAHVE; o zaman süper taze kahve olursun artık.şaka bir yana,Mevlam herşeyin hayırlısını ,evladın da hayırlısını versin

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

Allah ikisininde eksikliğini göstermesin

İkiz Annesi dedi ki...

Anne olunca daha bir iyi anlıyor insan annesini.Dediğin gibi babaların eksikliğini de göstermesin Allah ama annelerin yeri ayrı.

Unknown dedi ki...

Aaahhh Nevalim anne evin herşeyi olmazsa olmazı bizim evde ben bir gün olmasam ev ölü gibi oluyor cansızlaşıyor tatsızlaşıyormuş eşimin dediğine göre:)
eeee her ev aynıdır bence amaaa ben babamın vefatından sonra anladımki benim baba evimin olmazsa olmazı babammış ev o olmadan cansız ölü gibi aynen:((
Biliyormusun ben minicikken seni kim doğurdu deseler "babam" dermişim ve düşünce herkes anne diye ağlarken ben "babaaaa" diyerek ağlarmışım sen anla artık ne haldeyim

neval dedi ki...

NABRUT; Amin.

İKİZ ANNESİ;insan annesinin olmadığını düşünmeye bile katlanamıyor,kaldı ki yaşamak, ne zor olmalı.

PAPATYA68; anaç kadınsın be papatyam biz bunu bilirik böyle söylerik.
senin aneyse sana özel galiba :(