25 Mayıs 2011 Çarşamba

dün işten kaytardım,    bilerek ve isteyerek.      hiç yapmadığımı yaptım   ve   biraz tembellik edip, geç kalktım kahvaltıdan sonra da, mutfak macerama başladım.     bir yandan akşam yemeğini hazırladım .   bir yandan da ıslak kek yaptım.     hani şu sosu eritilmiş çikolata olan;    oppss     foto yok

herkes yaptı  ve  pek övdü.  tarif buradan.   yapıp da boncuğuma yolluk koymamak olmazdı şantili poğaçayı;





arada birisine yumurta sürmemişim,nasıl da belli.       tarifi yapanların istisnasız söylediği,     pişerken yayılan enfes koku ve anlatılamaz enfes tat .       övgüleri biraz fazla gelmişti ama,      yapınca gerçek payı anlaşılıyor normal poğaçaların pabucunu dama atacak bu tarif.

cuma sohbetine  barbunya salatası    hazırlandı , tarif  papatyam dan .     elimde barbunya kasesi,       hızlı hızlı gidiyorum.       tam geldim,  kapının önünde bir köpek !        beni görünce,   kuyruğunu sallayıp, ayağa kalkmazmı ?      ehh...   pek bir severim, dört ayaklıları zaten .     hemen tüydüm tabii.      kös kös giderken,    bari birisiyle salatayı       ulaştırabilsem diye de düşünüyorum.      aynı apartmandan çıkan kadınlarla karşılaştım,     biz yeni çıktık, köpek yok demezlermi ?          fırsattır deyip ,   hemen attım kendimi girişe.     ehh...     çıkarken de Allah kerim demi ?
tabii kapı önünde dolanırken   ,  sohbet bitmiş, kaynanam seviyor  usülü,  sofraya yetişmişim.
menümüz;      kısır,   haşhaşlı rulo,   yoğurtlu karışık kızartma,   kurabiye,   dev gibi bir kek,    siirt usülü kısır,   koca bir çanak salata   ve   benim salatam .    unutmadan söyleyeyim;  herkes çok beğendi,hatta içindekileri tahmin etme  yarışına girdiler.

çıkışta,   umreden gelmiş bir hanımı ziyaret ettik     ve derin derin çekilen     ahh   larla sonlandırdık ziyaretimizi. daha sonra da,   z.teyzeye geçtim bir saat kadar.     eve geldiğimde saat sekizbuçuktu
goncam gelmiş erkenden ,   hanım bekliyor gelsin de yemek koysun diye.        oğlum pc ye zom olmuş,yokluğumdan istifade.
kızım arkadaşlarıyla akşam yemeğinde,        annecik gezmede 3. kapıyı tamamlamış gelmiş.

yani erkekler evde ,kadınlar dışarda  tam da olması gerektiği gibi yani.    ahh  kıyamet alameti bunlar

9 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Tam ''hanım hanımcık,,bir gün geçirmişin:).aslında çoğu bayanların hayatı ama biz çalışanların arada lüksü:))

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

bizde o kıyamet alameti hiç eksik olmuyor.mesela annem eve şu an itibarı ,ile girdi :)

neval dedi ki...

LİMON ÇİÇEKLERİ; bize böyle ne günler ne kadar değişik geliyor,felekten bir gün çalmış gibi :)

NABRUT; iyiymiş :)
aneye selam ! bendensin !

Unknown dedi ki...

Nevalciğim sen yine metanetliymişsin ben olsam barbunya kasesini de elimden fırlatıp topuklardım daha da geri dönmezdim:))))))))
Günün güzel geçmiş belliki poğaçalar benim en beğendiğim poğaça eş dost toplanacak oldukmu hemen bana "senin şu poğaçalardan yap" diyorlar ama kremşantim bitti daha gelmedi Türkiyemden:(
buranınkilerde bana ağır geliyor neyse
salatamı beğendilermi hanımlar???
yazmamışsın merak ettim:)
arasıra geç gelmek iyi olur kıymet bilsinler evdekiler hehehe:)))

ASLI dedi ki...

Bu pogacayi benimde yapmam farz oldu artik.Her yerde rastliyorum :)

Nil dedi ki...

mutfağa dalmak ve hiç çıkmamak istiyorum

yemyeşildeniz dedi ki...

eheh olur öyle arada kaçamak :) şu poçalar harika gözüküyor, ellerine sağlık. ne zamandır poça yapmıyorum. tarifi alabilir miyiz acaba, ya da hangi blogda vardır :) teşekkürler

neval dedi ki...

PAPATYA68;yaşasın ! benden fazla korkan biri varmış ,şu yeryüzünde.senin işin zor bacım malzeme eksikliği yani. salatayı pek beğendiler yazıma da ekledim bacım.
geç gelmek konusunda kurs verebilirim okka becerikliyim yani.

ASLI, bir kere yapınca hep yapmak istiyeceksin uyarıyorum

KÜÇÜK MUCİZEM; arada bir geliyor böyle aynen,ama kilo alıp çıkıyorum maalesef

YEMYEŞİLDENİZ;tarif bülbülün yeri blogundan. yazıda linkini verdim az önce. şimdiden afiyet olsun

Tazekahve dedi ki...

Oh ohh afiyetler olsun Nevalim.Gez dolaş canımcım sefan olsun.Bi günde 3 kapı ...biraz da sakin ol diyesim var tabi :)Öpüldün kanka :))