18 Mayıs 2010 Salı

meconlarımız

     yani ;   maceralarımız demek oluyo  ( kaynanamca ) bazı kelimelere dili dönmüyor bana da gülme çıkıyor
çok güldüğümde de  seni seni gülersin tabii , diyor  bu etme-bulma dünyasında biliyorum ki gelinimde bana gülecek  keşke benim gibi hoşlanmayla karışık gülse ,aşağılayarak değil
  dünkü yazımdan aldığım yorumlara baktım da genelde bir geçimsizlik demeyeyim de ( o ciddi bir sorun         
  çünkü ) bir uyumsuzluk söz konusu  eh gayet normal diyorum çünkü iki değişik insan ve paylaşılan birisi  var her iki tarafın da sevgilisi  kayınanneye düşen bir adım geri çekilip gençleri başbaşa bırakmak ve herhangi bir müdahalede bulunmamak ,geline düşen de saygı göstermek ve güleryüzlü olmak  aslında ne kadar basit ama nefsimize uyarsak da ne kadar zorlaşıyor   diyorum ve salı vaazımızı burada bitiriyorum



gelelim meconlara ; kaynanam gezmeyi çok sever. eltimin söylemesi; çorumda hergün biyere gidermiş,  evet hergün ! küçücük çorumda hergün kimi buluyor yarabbim dıdının dıdıısı felan herhalde. bi de ayakları ağrımasa napar bilmem.neyse ben de pek sever (dim ) im  biz bunlar geldiğinde gezme maratonları düzenliyoruz adeta. hergün dışardayız bi gün anneme
bi gün yazlığa ,bi gün sohbete ,arkadaşlara ,teyzemlere,mübarek yerlere, vs.böyle uzuyor liste .zaten geldiğini duyan davet ediyor
ama birde pazar gezmelerimiz var evlere şenlik ! cuma pazarı ( fındıkzade tabiki ) mı dersin ,çarşamba ( fatih  )
mı hepsi bizden soruluyor sabahtan bir çıkıyoruz akşama kadar ,bi başından giriyoruz sonunu bulana dek çıkmıyoruz .akşama doğru pilimiz bitiyo tabii , goncaaam çok yoruldum gel bizi aall  diye ünlemelere başlıyorum
ama ne ballı kadındır kendisi; ne paralara neler bulduk onunla 10 liraya motif in bluzlarımı dersin 500 bine eşofman altlarımı, ne şık çiçekler ne arcopal ler .( bi de her tezgaha elini değdirmese süper olucak )
inanırmısınız bir gün tam dört mahalle yaptık saat beşe kadar ( ama cıcığımız da çıktı ne yalan söyliyim )   hemen anlatıyım ;sabah yedide felan düştük yollara mahmutpaşaya (gitmeden olurmu hiç)orayı talan ettik ne aldık ? tabiki eşarp (armine-onu da alıştırdım ) çamaşır, lokum, yemeni vs ordan tramvaya atlarsın dooğruu fındıkzade cuma pazarına; ordan da atarsın poşete eşofmanları,tabakları,hediyelikleri,ıvır zıvırı haydeee esse ye
(o da fındıkzadede)  ahh benim esse sevdam hiç tükenmeyecek
arası da bayağı var ,oraya gittimi huyum kurusun; iki poşetten azla çıkamıyorum aldık poşetleri yürü yürü durağa ( 20 yıllık ehliyetim var ama süs ) saat oldu üç aradım goncamı bizi metrobüsten al diye ama baktım bu gelemiyo  bir hali var korktum ;çoraplarını çıkarmış pijamalarının paçaları inmiş gözüküyor umurunda değil,yanaklar kıpkırmızı ,bir adım atışı var sarhoş gibi dedim içimden senmiydin beni gezdir diyen ?doydunmu gezmeye ?  ama bitmedi eziyet pardon gezme hep dünyalık olmaz hadi sohbete, olmaz ben gidemem öldüm diyo ( herhalde hayatında ilk defa gezmeyi reddetmiştir o kadar gezgiç çünkü ) ben de diyorum banane gitcez  gittik tabii saat dört buçuk gibi,  ama akşam erkenden yattı garibim ,anca bikaç günde kendine geldi  (yaşasın kötülük ! )


  sayemde o gün kaynanam  imama gavur demeyi öğrendi

 yarın meconlara devam..

2 yorum:

Kbr-Bhdr dedi ki...

hahah bayıldım meconunuza:)
aynen bnm annemde pazar delisi yahu kadın ne alıosun die bi sor koskoca bi hiiiç:) kumaş bakıo sdece ama her pazarda mevcur bi annem var:)
parise gtmişler babamla uçaktan inip otele yerleşir yerleşmez pazara gtürmüş adamı:) ben neler çektim dio babacuuum:)
dier meconlarınızı merankkla beklioreee:)
koskocamaaaan mucukluoreee:)

Aysultan... dedi ki...

Meconlarınızı merakla bekliyorum canım:)
ohh ne güzel gezimekten yorulmak böyle:)
Not:Bundan sonra unutmam seni ben :))))