5 Eylül 2011 Pazartesi

1,2,3 çorum




çorum  günlerinin üçüncüsündeyiz.     bu üç güne,    bir köy gezisi,     bir iftar çadırı ,   gece alışverişi , iki davet sığdırdık.     ehh       biraz zor oldu tabii;





köye gitmek güzeldi,    trekking de;
doğa ,    insanın sıkıntısını alıyor,    ne de güzel avutuyor.       kaynana sıkıntısını da.
iki cambaz asla bir ipte oynamıyor.     bir defasında biri düşüyor ,  diğerinde öbürü.    düşmek can sıkıcı da olsa,     olan seyircilere oluyor,      kime tezahürat yapacaklarını şaşıyorlar.





sorun;     iki gece üstüste,      aynı yemeği yemek istemememden çıktı;    etli patates.     halbuki ne tatlıydı,  kaynımda yediğimizde.      ertesi günü, köy gezmesinde      şımarıkça ben onu yemek istemiyorum, deyince kaynana damarı tuttu    ve ısrarla reddetmesine rağmen,     mecbursun dedi .    bir yay burcuna?       hem de sıkça kullandığı,     diken diken kelimelere gıcık olan     ve     görmezden gelemeyen bir yay'a?     cık cık cık.. boğaya kırmızı bayrak salla ,  daha iyi.

gülerek,    ben de gider lokantada yerim, dedim de cevap geldi hemen;    ben de takılırım peşine diye.  benim cevap da hazırdı;     alışıksın zaten.    bu sefer o da hazırlıklıydı.   iyi yapıyorum deyiverdi .    pişkinlikte son nokta.
tabii evveliyatı var,    bu gülerek de olsa yapılan çemkirmenin.     eşim aslında,    köy ziyaretine kardeşiyle gitmek istemişti,  sonradan  eşleri de katmıştı.     önceden, dere tepe beraber  gezmeye ,benden söz aldığı için tamam demiştim.       ama bayan her gezenin peşine takılan,     nasılsa duydu ve yapacağını yaptı,    takıldı. eşimin, kardeşiyle vakit geçirmek istediğini bildiğimden ,    bu gerçeği bildirdim usulca.     ama kaynana istemeyen    gelin durumuna düştüm ve yüzsüzce geldi.  tek seçeneğim yoksaymaktı.
skor; 1-0

akşamüzeri  eve gelip ,  onları bırakıp kızımı  aldık ,  doğru çarşıya .    kapıyı çekip çıkarken açıklamayı evlatlarına bıraktım.
berabere; 1-1




iftarımızı iftar çadırında yapıp,     bayram alışverişine çıkmış,   insan selinin içine bıraktık kendimizi.  hasan ustada bir mola;





lakin dönüşte,   hesap sorulan oldum.    bu kadar gerginlik aşardı teyyareyi.      kendimi  şaşırtarak, ılımlı nazik cümlelerle üzüldüğümü belirttim ki,   düpedüz hafif kalıyordu.   oysa  gıcık olmuş,   çıldırmış,   diş bilemiş , bıkmıştım vs vs..         alttan aldıkça hesap sordu ,   sıkıldım konuyu kapasam da ,kararım kesindi;
seneye çorum başlangıçlı karadeniz turu ,kaynım ve eltimle beraber lakin kuyruksuz .
siz şimdi, tatilin kalanında anlaşmazlıklar bitti,can-ciğer -kaynana-gelin  sarması olduk  sandınız değilmi ?

 nerde..     ikinci raunt    gelecek

13 yorum:

Adsız dedi ki...

neval cidden kaynanan bu kadar kötümü? Töbe ya korktum :)))

neval dedi ki...

kötü dersem,nankörlük etmiş olurum.sadece kıskanç ve dediğim dedik,bir de tatminsiz.

Adsız dedi ki...

kız neval bir kayınvalideyi baglayamdın gitti be bacım şu tatlı dili birde kaynoş görse sevgilerimle bacıma

otuzundansonra dedi ki...

Ayy seninkide ne inatcı kaynana imiş yahu,Allah sabır versin valla.ikinci rauntta başarılar.

neval dedi ki...

SELİNKA;o kadar bağlamışım ki tatlı dilimle,konuşmayınca ağlıyor bak

OTUZUNDAN SONRA;o mu inat ben mi ? göreceğiz devamında hep beraber

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

tam hasta kadın ya!! çok sabırlısın genede hala onun yanına gitmeye katlanıyorsun.
kaç yaşında bu kadıncağız sorması ayıp ama :(

bininci tekil şahıs dedi ki...

Kayinvalide kac yasinda merak ettim dogrusu! Ben cok sukur kayinvalidemi cok sevdigimden anlayamiyorum

neval dedi ki...

NABRUT; umarım vakti geldiğinde seninkiyle iyi anlaşırsınız kardeşim.64 yaşında ,yetmişe merdiven dayamış yani.

BTS; şanslısın ne deyim ?

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

yeni dönem kaynanalar:) eskilere pek benzemiyor ama bellide olmaz tabi ya nasip :)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ben bu kaynanalari anlamiyorum... Evlendiriyorlar sonrada gelinlerini ogullarindan kiskaniyorlar.. Madem öyle hic evlendirmeyin ama öyle degilmi..

New York'tan dedi ki...

Amman hic cekilir gibi degil ya ama mecbur esin olunca katlaniyorsun iste..

neval dedi ki...

NESLİNAME; aslında bizimki emrivaki oldu biraz ama kendi beğenerek aldığı eltime de aynı tavırda.

ŞEYMA;bir dertli daha görüyorum galiba:(

İKİ MELEK dedi ki...

amanın evden ırak diyecem ama .. kaynana mı elti mi belli değil.. ya otur evde torun bak.. noluyo haldır haldır milletle yarışıyon..:)