29 Eylül 2011 Perşembe

siz de, bööğreğe börek, piiğdeye pide diyenlerdenmisiniz ?

tıpkı  ayşegül  gibi,     ya da bennu.     havalıcaysan hele,   daha mı göze batıyor aceb?     acaba  beyinde bir nöğron eksik de ,  ondan mı söyleyemiyor   bu tazeler ?
ya da kendini beğenmenin bir tezahürü;   türkçeye yön mü vermeye çalışıyorlar ?     en hoşuma giden tahmin budur elbet;    Yaradanın cezası mı,    büyük burunlarına ?

hadi diyemiyor da,    karşısındaki söylediğinde niye düzeltmiyor ?     o ayrı muamma,    aşıyor beni.   birisi yanlış telaffuz ettiğinde,    elimde olmadan düzeltiyorum.     rahatsız ediyor sanki öyle kalırsa.     güzel ve doğru cümleler kurmaya çalışırım,      her ne kadar z. müren gibi,   vurgulayarak konuşmasam da.       bazen de  düşüncelerimi  dile dökemem,     kalırım   eee   diye.       öyle karışıktır zihnim .     doktorum,     b-12 eksikliğinden   dese de,   galiba ailemizdeki ırsi unutkanlıktan,    ya da kafamdaki başıboş tilkilerden.    bir yakalasam ,    kuyruklarını bağlayıvericem.     iyotlu tuzun,   alzheimera davetiye çıkardığını da öğrendim  ,      ne güzel .     lay lay lom



türkçeyi severim.        hep sevmişimdir,  taa orta ikide  cümlenin yapısı konusuna girdiğimizde,  sınıfın çoğunun döküldüğünü görüp , çok kolay geldiğini farkettiğimden beri.      bunda küçük yaşlardan itibaren, kitap faresi olmamın payı,  kaçınılmaz tabii.     ehh       kütüphanenin  arka sokağımızda olmasını da,  yabana atamam bu arada.       herhalde bütün romanları,   elden geçirmişimdir.     kibritçi kızdan , hüseyin rahminin romanlarına kadar.       bir tek pardayanlara bulaşmadım ,      gözüm   yemedi   doğrusu.

ayrıca,    bakmayın siz  cümlelerimin     devrikliğine,  savrulup duran   teyyarenin,     daldan dala    uçan düşüncelerini,       onlardan daha iyi yansıtan başka ne olabilir ?

11 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Sen harikasın vesselam,takma kafana herşeyi.Bayılıyorum hele senin büyük harflerle başlamayan cümlelerine:)Kasmadan kendini,aklına geldiğince,özgürce ve cesurca yazmak.Bu sensiin işte teyyarem...

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

demek seninde alt sokağında kütüphane vardı :)

otuzundansonra dedi ki...

ben zaten anlamıştım kiii?,kelimee secişinden ,kullanışından belli,sevgiler

neval dedi ki...

LİMON ÇİÇEKLERİ; yazı yazarken düşüncelerimin hızına klavye yetişemiyor ,nerede kalsın imla kuralları.galiba biraz da büyük harfe gıcığım:)

NABRUT; evet,biz şanslıyız :)

OTUZUNDAN SONRA; çok kitap okuyan,illaki bir yerlere yazıyor galiba taşanları.bir de geveze oluyor biraz:( maalesef

Şerife dedi ki...

benimde alt sokakdaydı kütüphane her fırsatta kaçar kaçar giderdim hele kışları sobanın başında kitap okumak daha bir güzeldi :)
senin gibi kötü kullanılan türkçeye bende çok karşıyım

Sitare dedi ki...

alem kadın,nerde rastlaştın bu zibidilerle.ben zorladım da söyleyemdim bile bööööööğğğrek diye:))))

neval dedi ki...

ŞERİFE;kitap okuma sevgimiz taa o zamanlardan değilmi?

SİTARE; onlar her yerdeler sitarecim.bursada yok herhalde.istanbulda gani,hep de karşıma çıkıyorlar ne hikmetse

Unknown dedi ki...

bende kütüphanede kültürü yok hiç, bir kez ortaokul sıralarındayken dönem ödevi için kütüphaneye gitmiştim birde biraz büyüyünce bir arkadaşlarla milli kütüphaneye gittik içeri almadılar bizi geri döndük :)
devrik cümleleri bende çok sık kullanıyorum bazen devrik yazdığımın farkında olmadan kullanıyorum ama seviyorum da

Deli Anne dedi ki...

Nevalim, bazı bazı yorumları kapatıyorsun değil mi? Yoksa benim dangalaklığımdan değil, bulamıyor muyum diyorum acep:)

esin dedi ki...

okumayı ben de çok severim,ortaokul türkçe öğretmenlerim harika insanlardı,türkçe dersini hep sevdim,Allah çocuklarımıza her daim işini seven öğretmenler nasip etsin,,çalıkuşunu okumuşsundur kesin,küçükken hastasıydım,kaç kez okudum bilmiyorum,büyüdükten sonra tekrar okudum aynı tadı vermedi,şimdi aklımda orjinal sadeleştirilmemişini bulup okumak var,kısmet,ben de sarmaya dolma diyenlere gıcığım bu arada

neval dedi ki...

DÜRR-İ YEKTA;kütüphaneye sık gitmesen de,kitap sevgin belli.devrik cümle kurmaksa ayrı bir zevk değilmi?

DELİ ANNE; yes:)kapatıyorum

ESİN;Amin diyelim.biraz da insanın içinde olmalı değilmi? oğlum mesela ,eline kitap almaz:(