12 Eylül 2011 Pazartesi

hayallenmeler

ramazanda,   sahurda karşılıklı haplarımızı  içerken,   bir baktım,    ninelerimiz gibi sayıyoruz;   şu midem için, şu bacağım,   şu da kolestrol için ... diye.    eşim 6 tane içerken,    onunla yarışa girmişim adeta, dört hapla.
şaka maka derken ,    kırkı geçince yaşlılık psikolojisine giriyor insan ,  ondan mı acaba,   çıkıyor bütün hastalıklar ?     kaptırmasak zihnimizi ona,   yaklaşamazmı illetler bize ?

nedeni ne olursa olsun , yenilerini sıraya dizmemek lazım.    bunun için de ;
stressiz hayat ,    kaliteli beslenme    ve önceden teşhis,  yani check up,    acil eylem planımıza girdi bile.
alt başlık açarsak;

stressiz hayat; kafaya hiç bir düşünce takmamak   ( bu piyasada mı ?)

kaliteli beslenme = bilinçli beslenme ,organik olmalı aynı zamanda.   çiftliğe devam o zaman.    varsın file ,iki katına dolsun,   ilaca vermekten iyidir.

check up,   zincirdeki zayıf halka.        çünkü    toprağı bol olsun, tijene son yaptırdığı check uptan,   sadece altı ay sonra piyango vurmuştu.       hiç yaptırmadım amacheck up ama, jinekoloji muayenesinin dahil olduğunu biliyorum paketlere.
geçen sevginin sayfasında,    görüp aklıma takmıştım. yanayazmış nerdeyse.    Yarebbim bu nasıl bir tat?     hemen deneyin,haşhaş ve tahinle aranız iyiyse;





eşim son zamanlarda ,   ayvalık tarafında bir yer alıp,    yazları orada geçirmekten söz eder olduysa da, son çorum ziyaretinden sonra ,   rotayı oraya çevirdi.         el atmazsam eğer,   bu gidişle ,     ya iki ay orada kalacağız yazın,      ya da biz,      birbirimize hasret olacağız ,bir ay felan.  
aşağıda bıyık,  yukarda sakal.
gönlün asıl istediğiyse,    toprağımda minik bir yer , ev yapacak kadar.      lakin, kardeşlerim  babamın vasiyetini yok saydı  vermedi baba toprağından  .     
görelim Mevlam neyler...

15 yorum:

bir güzel çift dedi ki...

haklısın tedbir bizden takdir Allah'tan...,ama şu zamanda çok ta zor tedbir alabilmek :,(

Adsız dedi ki...

neval bence ayvalık fikrini aşıla ona iyice, Mazallah senin kaynana :))

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

kardeşilerin vermedi mi boşversene üzme canını Allah versin sana kendi hazinesinden.
bu arada haşhaş ve tahinle aşk yaşıyorum ben ama ramazanın üstüne biraz çeki düzen versem iyide olacak ama sen aklımı çeldin ne yapacağım ben:( bir dilim yollasan olmaz mı :)

Adsız dedi ki...

ben cok erken başladım nevalim o ilaclara sıkma canını halada devam:))
Allah bugünümüzü aratmasın bacım.rabbim neylerse güzel eyler bacım takdir onun sevgilerimle...

Deli Anne dedi ki...

ben hastalık değilde, o keke takıldım kaldım. Nevalim pis, korkunç bir diyete başladım, hep açım afedersin. gözüm başka birşey görmüyor:)

Atolyekedi dedi ki...

Evet jinekoloji muayeneside dahil 2kere girdim eş durumundan ama sadece ultrasonla baktılar çoğu şeyde kan tahlillerinde çıkıyormuşzaten. Eğer Allah korusun bir şeyçıkarsa kan tahlillerinde ayrıntılı araştırmaya giriyorlar. Ama şunu söyleyeyim eskiden insanlar daha sağlıklıymış bence, biz 30 dan sonra yamulmaya başlıyoruz.

İkiz Annesi dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun.Kafaya takmamak mı o da nasıl birşeydir ki bize hiç uğramıyor:(
Ayvalık güzeldir hem bana yakın :)Keşke olaydı dediğin baba toprağı daha iyidir elbet ama ne desek boş:(((

bininci tekil şahıs dedi ki...

olsun, en azindan ilacla tedavi olabiliyorsunuz, o da guzel:)

gecen cumartesi yeni tasindigim sehirde bir pazara gittik (ki buralarda "pazar" kavrami pek de yaygin degil) insanlar tarlalarindan toplamislar tozu-topragiyla, tazecik, hem de ucuz!! aldikca aldim:) kisin da olur insAllah!

neval dedi ki...

AYŞENUR, haklısın ama bu koşturmacada hastalanmadan tedbir almak kimin aklına geliyorki?

NALAN; ahh evet yoksa kaynana katili olucam bigün

NABRUT; sevgili nabrutum bunu yapmalısın ,boşver dikkati felan

SELİNKA; sana bakıp şükrediyorum kardeşim,ama senim içine attıkların dışa vurup hasta ediyor seni zannımca.

DELİ ANNE; gözünü kek bürümüş :)))
yap- ye- kurtul

ATÖLYE KEDİ; neyse biz kırkına kadar uzattık hastalık zamanını:))
bu hormonları yemeye devam ettikçe daha ne hastalıklar çıkacak bakalım ortaya ?

İKİZ ANNESİ; zaten kafaya takmayan insan olsak no problem,sıfır hastalık olurduk :(
ayvalığı biz başka seviyoruz hele o cunda bambaşka:)

BTS; senin adına sevindim ama ,köylülerin tarım ilaçlarını bilinçsizce kullanabildikleri de aklında olsun:((

Şerife dedi ki...

mevlam gönlüne göre bir yer versin ve içinde ilaçlar hiç olmasın

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Benim esimde güzel bir yere gitse oraya gidip yasamanin hayalini kurar :)

otuzundansonra dedi ki...

bencede Ayvalık fikri güzel,katılıyorum bacım.aslında bende düşünüyorum ama İStanbul'dan çok uzak olmamalı.

neval dedi ki...

ŞERİFE; Amin,hepimiz için.

NESLİNAME; benim gibi.

OTUZUNDAN SONRA;eh ayvalık istanbula komşu sayılır demi ?

Sevdiye dedi ki...

Bir sonra ki postunu yoruma kapatmışsın,canın çok sıkkın anladım...umarım eller yüzünden değildir.
Bu tarifide yapılacaklar listeme aldım,becerebilirsem yayınlarım :)
Bir de ;
"eğer bir toprağın insanıysan,eninde sonunda o toprağa geri dönersin."
demiş atalarımız.

neval dedi ki...

SEDO KIZ; post konusunda yorum yok sorry :)

tarif nefis yaptık bitirdik ikinciye yapasım var işe başlamadan.

umarım haklısındır ,toprağım nasıl çağırıyor bir bilsen